Menü

Blog

Iparági hírek

Új rendszer a teherautók ellenőrzésére Olaszországban - Nézze meg, mit és hol fog ellenőrizni

Olaszországban elkezdték tesztelni a teherautók valós idejű nyomon követésére szolgáló platformot. Az elindított rendszer lehetővé teszi annak ellenőrzését, hogy a jármű megfelel-e a vonatkozó súlyhatároknak.
A platformot június 28-án indítottákk el az olaszországi A3-as autópályán Nápoly és Salerno között. A Movyon felelős a technológia fejlesztéséért az olasz Infrastrukturális és Fenntartható Mobilitás Minisztériummal együttműködve.
"A rendszer az észlelési és figyelmeztető algoritmusokat olyan hardverkomponensekkel kombinálja, mint a legkorszerűbb kamerák és a dinamikus mérési technológia, amely aszfaltba ágyazott acéllemezekből áll, és olyan száloptikai érzékelőkkel van felszerelve, amelyek képesek kiszámítani a tranzitban haladó járművek súlyát” – olvasható a vállalat sajtóközleményében.
Mi történik, ha túl nagy súlyt észlelnek egy ellenőrzött jármű esetében? A készülék valós idejű adatokat továbbít a központi rendszerbe. Azoknak a járművezetőknek, akik nem tesznek eleget a táblákon megadott figyelmeztetéseknek, fel kell készülniük az „áthaladási korlátozás” eljárásra. Ennek során „bejelentést kell tenni az irányítóteremben, és értesíteni kell a közúti rendőrséget, akik az első kijáratig kísérik a járművet” – a Movyon leírja, hogyan is működik a rendszer.
Ezzel a technológiával az A3-as autópálya következő szakaszain találkozhatnak az Olaszországon keresztül haladó járművezetők:
– A déli autópálya a Nocera Sud és a Salerno csomópontok között (36+400 km-től 51+700 km-ig);
– Az észak felé vezető autópálya Salerno és Cava dé Tirreni csomópontok között (51+700 km-től 42+800 km-ig); Cava dé Tirreni, Vietri sul Mare és Salerno csomópontok.
Tehergépkocsik távellenőrzése Olaszországban
Emlékezzünk vissza, hogy ez az olaszok nem az egyetlen ötlete a teherautók távellenőrzésére. Nemrég mi is írtunk arról az ötletről, amelynek köszönhetően a Brenner autópálya fenntartója felügyelni akarja a teherautók forgalmát és sebességét.
"A jeladókat az autópálya mentén, 50-100 méterenként lesznek elhelyezve. Az eszközök kommunikálni fognak a teherautókba telepített kötelező szoftverrel. A sebesség automatikusan beállításra kerül, a gáz- és fékpedálokat az A22-es autópálya központi számítógépe fogja vezérelni a forgalmi helyzet függvényében. Ilyenkor a sofőrnek csak a kormányt kell majd fognia” – ismertette a Rai News a rendszer működését.
trans.info