Menü

Blog

Iparági hírek

Új elektromos teherjárműveket mutatott be a Renault Trucks

A Renault Trucks bemutatta második generációs, 100%-ban elektromos meghajtású járműveit, amelyek komplett járműcsaládot alkotnak 2,5-től 26 tonnáig terjedő össztömegben, mindenféle városi felhasználásra.
A Renault Trucks már 10 éve elkezdte a munkát az eletromobilitás terén
A Renault Trucks-nál nagyon korán elkezdtek foglalkozni az elektromobilitás kérdésével, mely megoldást ad a városi zaj és légszennyezés problematikájára valamint alternatívát jelent a globális CO2 kibocsátás csökkentésére. A gyártó 10 év óta teszteli járműveit partner ügyfelekkel együttműködésben, hogy a használat során keletkező tapasztalatokat összegyűjtse : alapinformációk a használat során, az akkumulátorok viselkedése, a töltőállomások száma és a járművek karbantartása. Ezek a tapasztalatok lehetővé tették a Renault Trucks partner ügyfelei számára, hogy a saját megbízóikkal megismertessék és megértessék az elektromos technológiát. A Renault Trucks további tapasztalatokat gyűjtött a több éven át a szintén forgalmazott 100%-ban elektromos Maxity modellekből is. "10 évvel ezelőtt mi voltunk az elsők, akik ezt elkezdtük,azzal a céllal, hogy a városokban a levegő minőségét javítsuk"- nyilatkozza Bruno Blin, a Renault Trucks elnöke. "Ma elektromos járműveink jól teljesítenek, szakembereink pedig készen állnak, hogy az ügyfeleket átsegítsék az elektromobilitásra történő átállásra. 10 éve elindultunk egy úton, ma pedig megérkeztünk."
Nulla károsanyag kibocsátású járművek, melyek korlátozás nélkül közlekedhetnek a városokban
Mivel a legutóbbi technológiai fejlesztések már perspektívát adnak arra, hogy az elektromos kamionok rentábilisan működtethetők legyenek a fuvarozók számára, a Renault Trucks elindítja a Z.E. járműcsaládjának kereskedelmi forgalmazását. Bármilyen korlátozások is legyenek érvényben az adott városban, a Renault Trucks Z.E. modelljei probléma nélkül tudják teljesíteni feladatukat. Ideális megoldást jelentenek a levegő minőségének megőrzése, de a városi dugók csökkentése terén is, hiszen a csendes működésük okán akár éjszakai órákban is teljesíthetik a fuvarfeladatot. Az árufuvarozás nagy szereplői pozitívan viszonyulnak az elektromobiliáshoz. ahogyan az XPO Logistics is teszi : "XPO minding is példát szeretett volna mutatni abban, hogy a szállítási szakma is szívén viseli az alternatív hajtások fejlesztésének alakulását" - jelentette ki Luis Gomez, az XPO Logistics Europe ügyvezető igazgatója. "Gratulálunk a Renault Trucks-nak az elektromos járművek fejlesztése terén elért eredményeihez, melyekkel hozzájárul a károsanyag kibocsátás nélküli fuvarozáshoz. A Renault Trucks átformálja az áruszállítás jövőjét egy fejlődésben lévő szabályozási környezetben."
A Renault Trucks Master Z.E. 2018 szeptemberétől rendelhető
A modell tökéletesen adaptált városi disztribúcióra, annak is a legutolsó kilométereire, hiszen bármilyen városrészbe el tud jutni korlátozás nélkül. A 100%-osan elektromos jármű teljes feltöltéséhez 6 órára van szükség. Rakterének mérete megegyezik a dízeles Renault Masterével, mivel az akkumulátorokat az első ülések alá helyezték el. A 6 változatban (4 féle furgon és 2 féle alváz-kabin) rendelhető Master Z.E. tökéletesen megfelel a városi árufuvarozással foglalkozó szakemberek számára. A gépkocsivezető, a szállított áru valamint a közlekedők biztonsága érdekében a Master Z.E. szériában tolatókamerával, tolatóradarra és a holt tereket kiküszöbölő tükörrel rendelkezik. Renault Trucks D és Renault Trucks D Wide Z.E. modellek városi disztribúcióra és hulladékgyűjtésre A D Z.E. modell, melynek főbb felhasználási területe a városi disztribúció és a szabályozott hőmérsékleten szállított áruk terítése, 16 tonnás változatban kerül piacra. A D Wide Z.E., melyet a városi hulladékgyűjtésre optimalizáltak, 26 tonnás össztömegű lesz. Mindkét modellt a gyártó Normandiában található, Blainville-sur-Orne-i gyárában szerelik össze 2019. 2. félévtől. A Renault Trucks Z.E. modellcsaládjának hatótávolsága átlagban eléri a 300 km-t, mely függ a használat típusától és az akkumulátor méretétől. Az elektromos járművek vásárlásakor a legnagyobb költséghányadot az akkumulátorok teszik ki. A hasznos teherbírás megőrzése, valamint a versenyképesség megőrzése érdekében a Renault Trucks többféle hatótávú akkumulátort kínál, melyek közül a használatnak megfelelően lehet választani. Gyorstöltéssel a D vagy D Wide Z.E. lítium ionos akkumulátorai feltölthetők 1-2 óra alatt egy 150 kW-os Combo CCS csatlakozóval. A normál, éjszakai töltésre 12 órát kell számolni egy 300 KW-s akkumulátor esetén. Ez esetben egy ipari 380 V-os, 32 A-es 3 fázisú csatlakozó szükséges csak a töltéshez. MŰSZAKI PARAMÉTEREK RENAULT MASTER Z.E.
  • Össztömeg : 3,1t
  • Elektromos motor teljesítménye 57 kW
  • Maximális nyomaték: 225 Nm
  • Maximális sebesség: 100 km/h
  • Energia tárolása : 33 kWh-s lítium-ion akkumulátorok
  • Elméleti hatótáv: 200 km-ig
  • Tényleges hatótáv: 120 km-ig
Renault Trucks D Z.E.
  • Össztömeg 16 tonna
  • Műszaki össztömeg : 16,7t.
  • Tengelytávok : 4 400 mm és 5 300 mm
  • Elektromos motor teljesítménye185 kW (folyamatosan leadott teljesítmény 130 kW)
  • Elektromos motor nyomatéka : 425 Nm.
  • Maximális nyomaték a hídon : 16 kNm
  • 2 fokozatú sebességváltó
  • Energia tárolása: 200 – 300 kWh-s lítium ion akkumulátorok
  • Tényleges hatótáv :300 km-ig
Renault Trucks D WIDE Z.E.
  • Össztömeg : 26 tonna.
  • Műszaki össztömeg : 27 t.
  • Tengelytáv: 3 900 mm
  • Két elektromos motor teljesítménye 370 kW (folyamatosan leadott teljesítmény 260 kW)
  • Az elektromos motorok nyomatéka : 850 Nm
  • Maximális nyomaték a hídon : 28 kNm.
  • 2 fokozatú sebességváltó
  • Energia tárolása: 200 kWh-s lítium ion akkumulátorok
  • Tényleges hatótáv: 200 km-ig

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg másokkal is!

Renault Trucks