![](https://bestcamion.hu/storage/photos/uploads/blog/e695e2f8-580c-4a68-8a6e-72eb6faf0116.png)
Trolik módjára közlekező kamionoké a jövő?
A Siemens, 2012-ben bemutatott eHighway rendszere ötvözi a villamosított vasút hatékonyságát és a tehergépkocsi rugalmasságát egy hatékony, gazdaságos és környezetbarát szállítási megoldással. A forradalmi új találmányt Németország, Hessen tartományának nyilvános úthálózatain tesztelik. A Siemens a tervezésért és a megvalósításáért felel majd, persze feltehetően a rendszer üzembentartójaként is tevékenykedhet. Az új rendszer az ELISA, azaz a „Villamosított, innovatív autópálya-teherforgalom” projekt keretében valósul meg a Szövetségi környezetvédelmi és nukleáris biztonság minisztériuma égisze alatt. A projektet pedig a hesseni közlekedési infrastruktúrát is kezelő Hessen Mobile felügyeli majd.Az eHighway kétszer hatékonyabb közlekedési mód a belső égésű motorokkal szemben, hiszen nemcsak az energiafogyasztást, de a lokális légszennyezést is jelentős mértékben csökkenti. A rendszer szívét a kamionok tetején elhelyezett intelligens pantográf képzi, mely hatékonyan együttműködik a jármű hibrid hajtásláncával. A felsővezetékből nyert áramnak köszönhetően a teherautók lokális károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedhetnek, a felső vezetékek nélküli útszakaszokon pedig önműködően a hibrid erőforrásra válthatnak.Először egy 10 kilométeres szakaszt építenének, melynek üzembe helyezését 2018-ra tervezik. A várható költségekről egyelőre nem hoztak nyilvánosságra semmit, de annyi biztos, hogy arra számítanak, hogy a hibrid hajtású teherautók fogyasztását akár felére is csökkentheti az új rendszer.
Ehighway kamionok, amin trolibuszként haladhatnak