Sebességkorlátozás betartása az utakon
A sebességkorlátozásokat nem csak saját testi épségünk miatt érdemes betartani, hanem sofőrtársaink és utastársaink is szeretnének biztonságban megérkezni úti céljukhoz. Figyeljünk tehát oda, hogy a megfelelő szabályokat betartva vezessünk!
A közúti forgalomban mindenütt szükség van sebességkorlátozásra. A jelenleg közlekedő gépjárművek szinte mindegyike alkalmas viszonylag nagy sebesség kifejtésére és a járművezetők egy része törekszik is a gyorsabb közlekedésre, a járműve képességeinek, lehetőségeinek kihasználására. És ezt a kijelentést nem csak a személygépkocsikra vonatkozóan tehetjük meg, hiszen a közútra terelődött teherforgalom járműveinek mérete, súlya és a kifejthető sebessége is egyre nagyobb.
Szükség van az ésszerű sebességkorlátozásra, amely egyensúlyt próbál teremteni az utazási idő, a biztonsági helyzet, a környezeti hatások és a helyi közösségek érdekei között. A sebességkorlátozás értékelésénél tehát nemcsak a személygépkocsi‐ vagy a kamionvezetők érdekeit, hanem más szempontokat is figyelembe kell venni.
Senki nem szeretne balesetet szenvedni, ne te legyél annak okozója!
A közúti forgalom sebességét mindenütt és minden járműre korlátozni kell, ezt Európában ma már egyetlen felelős döntéshozó, politikai vezető sem kérdőjelezi meg. Ha tudatosítjuk a közúti közlekedés és annak sebessége okozta károkat, valamint a pénzben is egyértelműen kifejezhető veszteségeket, a hazai utakon érvényes sebességkorlát egyáltalán nem tekinthető alacsonynak.
A gyorshajtásra ösztönző motívumok között talán leggyakoribb a sietés, az utazási idő lerövidítésének vágya, valamint a feltűnési vágy, illetve a vezetői ügyesség megmutatása is az okok között szerepelhet. A harag, illetve annak indulati formája a düh szintén elősegíti a gyorshajtást, illetve az agresszív magatartást.
Ha nő a sebesség, rövidebb lesz az eljutási idő, ami kisebb közlekedési költséget jelent és ez egyértelműen pozitív hatást vált ki. A gyorsaság növekedésével viszont egyre nagyobb a baleseti kockázat, összességében egyre több és súlyosabb baleset fordulhat elő, ez pedig negatív hatás és a költségeket tekintve is, egyre nagyobb veszteséget jelenthet.
Ne kockáztass!
Korlátozni kell tehát a tempót, hogy a közúton kialakuló tényleges értékek ne távolodjanak el nagyon az elméletileg megállapítható optimális sebességtől, és hogy a balesetek száma se növekedhessen.
Amennyiben szeretnél még több információt megtudni a kamionos szakmáról és életmódról, kövess minket a BestCamion Facebook oldalán!