Rolling Tons teszt: Ford Trucks F-Max Comfort Plus
Új szereplő lépett a nemzetközi fuvarozásra alkalmas nyerges vontatók piacára, méghozzá nem is akárhogyan. A Ford Trucks F-Max azonnal elnyerte a 2019-es Év Tehergépkocsija díjat. Ezért amint megérkeztek az első példányok, a Rolling Tons egyből tesztelte is. Hazánkban 2017-ben jelent meg a Ford Trucks márka, és rövid menetpróbánk tapasztalatai alapján már akkor is dicsértük járművei hajtásláncát, a nyomatékos és kulturált járású Ford Ecotorq dízelmotort, valamint a ZF TraXon automatizált sebességváltót. Ám az a fülke alkalmatlan nemzetközi feladatokra, ezért a Ford Trucks a magyar piacon elsősorban az építőipari szegmensben vívott ki magának előkelő, dobogós pozíciót. A vadonatúj F-Max azonban az európai igényekre tervezett fülkéjével, korszerű megoldásaival és a kényelmi, biztonsági, illetve technológiai felszerelések gazdag opciós listájával már nemzetközi alkalmazásra is kompromisszumok nélkül megfelel. Az üzemeltetők még a legnagyobb hangú gépkocsivezetőiket is bátran beültethetik az F-Max típusba, legalábbis mi nem fedeztünk fel egetverő hibákat vagy hiányosságokat az európai gyártók jól ismert vontatóihoz képest.A hűtőrács felhajtható szegmensei alatt széles fellépők kínálkoznak a szélvédő megtisztításához vagy éppen a homloktükör beállításához
A fekhely alatti tágas tárolókhoz kívülről is nagy méretű nyílásokon keresztül lehet hozzáférni
Látványosak az alapfelszerelésnek számító, nappali menetvilágításként szolgáló LED-es fénycsíkok
A fekhely alól tágas, 38 literes hűtőrekesz húzható elő
Átlagos méretű a szélvédő feletti három fedeles tárolórekesz, amelyek alatt négy DIN-fiók áll rendelkezésre
Nagyon praktikus, hogy a fekhely háttámlája több fokozatban megdönthető, így sokkal kényelmesebb a pihenőidő eltöltése például olvasással
A felső fekhely méretei igencsak korlátozottak, a matraca pedig meglehetősen vékony
A multimédia-rendszer 7,2 colos, színes érintőképernyőjén könnyen kezelhető menü fut és minden ma fontos funkció elérhető, még Apple CarPlay képernyőtükrözés is
Bármikor ellenőrizhető a motorolaj elhasználtsága, ami hasznos funkció a rugalmas szervizintervallum mellett
Érdekes, hogy az európai gyártmányokkal ellentétben az F-Max motorja esetében a jobb a hideg és a bal a meleg oldal. Ennek az az előnye, hogy bal oldalra került a kipufogódob, vagyis nem a járda felé pufog ki a jármű