Pihenőidő betartása utazás során
Minden kamionos hosszabb utazása során szükségesek időközönként a pihenők. Hogy miért? A sofőrnek és a járműnek is szüksége van a szünetre vezetés közben.
A napi vezetési idő nem haladhatja meg a 9 órát, azonban hetente két alkalommal meghosszabbítható 10 órára. Egy héten 6 napi vezetési időszak lehet. A heti vezetési idő nem haladhatja meg az 56 órát, a kétheti pedig a 90 órát.
Négy és fél óra vezetési időszak eltelte után legalább 45 perces szünetet kell tartani, de ez felosztható 15 perces és azt követő 30 perces szünetre.
A rendszeres napi pihenőidőnek legalább 11 órának kell lennie, amely heti három alkalommal 9 órára csökkenthető. Ez felosztható egy 3 órás és egy azt követő 9 órás pihenő időre. Több fős személyzet esetén a járművezetőnek 30 órán belül legalább 9 órát kell pihennie.
A rendszeres heti pihenőidő 45 óra, amely kéthetente egyszer 24 órára csökkenthető, amit azonban három héten belül kompenzálni kell. A nemzetközi különjárati személyszállítást végző autóbusz vezetője a heti pihenőidőt 12x24 órás időszakkal elhalaszthatja, de ezt követően két rendes vagy egy rendes és egy csökkentett heti pihenőidőt kell tartani, és a csökkentést három héten belül kompenzálni kell.
A vezetési és pihenőidők rögzítésére menetíró berendezés (tachográf) szolgál, amelynek használata ellenőrizhető.
Érdemes odafigyelni arra, hogy milyen időközönként tartunk pihenőt, hiszen ez nem csak a jármű, hanem a saját érdekünk is. Kipihenten sokkal jobban tud koncentrálni az ember, kisebb az esélye annak, hogy balesetet szenved.
Ne tegyük ki magunkat ilyesfajta veszélynek!
Cégünkről további információt a Rólunk menüpont alatt kaphatsz!