Németország be akarja tiltani az éjszakázást a 3,5 tonna alatti járművekben
A német Szövetségi Áruszállítási, Logisztikai és Újrahasznosítási Egyesület (BGL) többek között azt követeli, hogy tiltsák be a furgonban éjszakázást, számítsanak fel plusz díjakat a teherautók hosszan tartó parkolásáért és legyen WC a teherautókban.
A szervezet ötpontos cselekvési tervet dolgozott ki a német logisztikai ágazat számára a koalíciós egyeztetések megkezdése alkalmából az új német kormányban a mobilitási munkacsoport keretében.
"A járművezetők érzékeny hiányára, valamint a dömping-konkurenciára való tekintettel a közúti fuvarozásban, valamint a klímavédelem szükségessége miatt a fuvarozási ágazat közepes cégei hatalmas kihívások előtt állnak” – mondja Dirk Engelhardt a BGL igazgatóságának szóvivője."
A BGL tervei a következő tevékenységekkel számolnak:
1. A szociális dömping elleni küzdelem a Mobilitási Csomag előírásainak végrehajtásának hatékony ellenőrzésével, parkolási díjak bevezetésével a teherautók számára a parkolókban való hosszú távú parkolásért, valamint az éjszakázás betiltásával a 3,5 tonna alatti járművekben a szállítmányozásban.
2. A járművezetők hiányával való küzdelem, és egyben a lakosság és a gazdaság ellátásának biztosítása új parkolóhelyek létrehozásával teherautók számára, a bürokrácia korlátozásával a vezetői engedélyek megszerzésekor, valamint a vezetőfülkék vizesblokkal való felszerelésének lehetőségével.
3. A klímavédelmi eszközök, amelyek a külföldi teherautókra is vonatkoznak, valamennyi jelenleg elérhető rövid távú megoldásra kiterjednek, valamint támogatás a fuvarozók számára, akiknek hatalmas többletköltségei lesznek az alternatív hajtásra való átállás kapcsán, amely a belföldi cégek számára beruházási és tervezési biztonságot nyújthatnak.
4. A tehergépjármű-forgalom biztonságának növelése az adaptív tempomat, a vészfék-asszisztensekkel szembeni szigorúbb követelmények egész EU-ban való kötelező bevezetésével, valamint megfelelő támogatások bevezetése a járművek holttér-asszisztenssel való felszereléséhez.
5. A digitalizálás támogatása a logisztikai ágazatban digitális forgalomirányítással (hogy a járművezetők elkerülhessék a dugókat), jogbiztonság létrehozása az elektronikus fuvarlevél számára is.
trans.info