Menü

Blog

Szolgáltatások bemutatása

Műszaki vizsga lépései

Minden tehergépjármű életében eljön az a pillanat, amikor műszaki vizsgára kerül sor. Ahhoz, hogy a folyamat normális kerékvágásban mehessen végbe, sok részletre kell odafigyelni a járművel kapcsolatban.

Ahhoz, hogy mindent rendben találjon a vizsgáztató biztos, érdemes átnézetni a járművet még az időpont előtt és az esetlegesen felmerülő problémákat kijavíttatni, hogy semmi se állhassa utunkat az újabb forgalmi engedélyhez.

Lássuk, melyek ezek!

1. Fékvizsgálat: Fontos hogy első és hátsó fékberendezéseink közel egyformán fogjanak. A jobb első kerék 20%-kal jobban vagy kevésbé foghat a bal első keréknél.

2. Lengéscsillapító vizsgálata: A gépkocsi első kerekeivel felállnak egy lengéscsillapító vizsgáló padra. A pad leméri a tengelyterhelést, majd megrázza a futóművet függőleges irányba. A rázás után megvizsgálja, hogy mennyi idő alatt és milyen amplitúdóval áll vissza a kerék alap állapotba. A mért értéket százalékban mutatja nekünk és egyben ki is írja, hogy megfelelt a mérés vagy sem.

3. Futómű: A vizsgálat során minden gömbfejet, gumiszilentet, porvédő gumit ellenőriztessünk. A vizsgán a legfontosabb, hogy a gömbfejek ne lógjanak és a futómű gumialkatrészei ne legyenek kiszakadva, kikopva.

4. Kipufogó: A kipufogórendszer lehet rozsdás-korrodált, de csak egy luk lehet rajta és az is csak a végén ahol a kipufogógáz távozik. Ha lyukas vagy kifúj a kipufogó, akkor a gépkocsi meg fog bukni a vizsgán.

5. Szélvédők: Az első szélvédőn nem lehet repedés még egy egészen kicsi sem. Kőfelpattanás csak abban az esetben engedélyezett, ha az javítva van. A javításról dokumentum nem szükséges, de szakszerűen javítottnak kell lennie.

6. Pót féklámpa: Nagyon fontos, hogy a féklámpa fénye nem tükröződhet vissza az utastérbe. Amennyiben ez nem megoldható le kell szerelni a féklámpát.

7. Horpadások: Egy elem sem lehet sérült a gépkocsin, különben az bukáshoz vezet. Természetesen nem a horzsolásokról vagy kisebb horpadásokról van szó, hanem a karambolból származó sérülésekről.

8. Korrózió: A gépkocsin nem lehet olyan korrózió, amit kisebb erőhatással át lehet lukasztani. Ügyeljünk arra, hogy minden olyan korrodált felületet tüntessünk el, ami okot adhat a kételyre.

9. Ülések és biztonsági övek: Az ülések nem lóghatnak nem mozoghatnak, azoknak működőképesnek és állíthatónak kell lennie. A biztonsági öveknek működniük és kapcsolhatónak kell lenniük (minden övnek az autóban). Az automata öveknek működniük kell, tehát vissza kell hogy húzza az övet, illetve rántásra be kell hogy akadjon.

10. Világító-, fény- és hangjelző berendezések: Minden lámpának működnie kell, ami a gépkocsira van szerelve, tehát ha van ködlámpa, akkor annak is. A kürt szóljon és ne rekedten, az ablakmosó ablaktörlő működjön, az indexek sárga fénnyel villogjanak.

11. Gumiabroncsok és felni: A dísztárcsákat érdemes leszerelni a vizsga idejére. Amennyiben alufelni van a gépkocsin és az nem gyári, abban az esetben kérhetik a műbizonylatot, így érdemes magunknál tartani azt. Ha nem gyári a felnink és van téli gumink lemez felnin, akkor szereljük át legalább a vizsga idejére. A gumik ne legyenek kopottak, a bordák mélysége haladja meg az 1,6 mm-t, hogy szabályos legyen. A gumi méreteinek minden keréken azonos méretűnek kell lennie (szélesség, magasság). A felniknek minden keréken azonos méretekkel kell rendelkeznie! A gumik mintázatának tengelyenként azonosnak kell lennie, hogy a vizsgán megfeleljenek. Mindazonáltal, természetesen nem lehetnek szálszakadtak és repedezettek sem.

Jó tanács, hogy ha a vizsgasoron vagyunk, akkor mosolyogjunk, bólogassunk nagyokat és bármit mondanak rögtön mondjuk, hogy "igaza van biztos úr". Ha hibát vélnek felfedezni, akkor bitosítsuk róla a hiba felfedezőjét, hogy megcsináljuk ahogy hazaérünk.

A BestCamion szervizében találunk megoldást az egyes problémákra, hiszen szakképzett munkatársaink a nyitva tartás teljes ideje alatt, a lehető leggyorsabban végzik el a hatályos szabványoknak megfelelő, komplett szerelvényének teljes körű műszaki vizsgáztatását. Fordulj hozzánk bizalommal!

Ahhoz, hogy vizsgáztatni tudjuk a tehergépjárművet, szükség lesz:

  • a megrendelő 90 napnál nem régebbi cégkivonatára;
  • a cég aláírási címpéldányára, mintájára;
  • az aláírásra jogoslt személy okmányaira, illetve hivatalos meghatalmazásra, ha ő nincs jelen az ügyintézésnél;
  • a meghatalmazott személy okmányaira.

A folyamat elindításához mindezeken felül arra van szükség, hogy bejelentkezz hozzánk.

Tudj meg több információt a műszaki vizsgáztatás menetéről, kövesd a BestCamion Facebook oldalát!