Menü

Blog

Iparági hírek

Menő, de egyelőre kevésbé jól használható villanykamiont mutatott be a DAF

Sokan mutattak már be terv szinten elektromos teherautókat, amik közül a legtöbbet emlegetett a Tesla Semi, amely viszont még igencsak távol áll a megvalósulástól. Ezzel szemben a DAF és a VDL újdonsága, a CF Electric látszik már-már kézzelfogható, és bár nem ígér szuperképességéket, de amit tud, az a mai műszaki elvárások mellett több, mint oké.

Nulla károsanyag-kibocsátással közlekedik a városi elosztófuvarozásban

A CF Electric 4×2-es nyerges vontatót akár 40 tonna össztömegű városi elosztóalkalmazásokra fejlesztették ki, ahol az egy- vagy kéttengelyes félpótkocsik az elterjedtek. A jármű alapja a DAF CF – a 2018-as Év Tehergépkocsija –, amely a VDL fejlett E-Power technológiáját használja a teljesen elektromos üzemeléshez. Az intelligens hajtáslánc lelke a 210 kilowattos villanymotor, amely az összesen 170 kilowattóra kapacitású lítiumion-akkumulátorcsomagból kapja az energiát. A CF Electric hatótávolsága körülbelül 100 kilométer, amely megfelelő a nagytérfogatú járműveket igénylő elosztóalkalmazásokhoz.

DAF CF Electric – Műszaki adatok
  • Nyerges vontató saját tömege: 9700 kg
  • Villanymotor: 210 kW
  • Forgatónyomaték: 2000 Nm
  • Akkumulátorok kapacitása: 170 kWh
  • Hatótávolság teljesen elektromosan:100 km
  • Akkumulátorok gyorstöltése: 30 perc
  • Akkumulátorok teljes feltöltése: 1,5 óra
Az akku 80%-ra fél óra alatt felhúzható, a teljes töltés nagy áramú töltőn pedig másfél órát vesz igénybe. Ez egyelőre nyilvánvalóan alkalmatlan a dízelmotoros kamionok kiváltására, de lehetnek feladatok, amikre már így is használható, és a DAF szerint nagy előnye, hogy igen csendes üzemű.

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg másokkal is!

Totalcar | Hungarokamion