Komoly változások jöhetnek a sofőrképzésben!
Évről évre jelentősen nő a sofőrhiány a fuvarozói szektorban, hiába volt az OFA program, ez szinte semmit nem változtatott a helyzeten, kemény lépésekre szánták el magukat, ami alól bizony nem lesz kibúvó! A nemzetközi gépkocsivezetői hivatás kevésbé népszerű, mint néhány évtizede, a szakmában dolgozó munkavállalók közül sokan fognak nyugdíjba vonulni a következő 5-10 évben. Az MKFE hosszú távon a pályakezdő fiatalok megszólításában látja a megoldást, ami szerintük a szakma középiskolai szintű képzésbe integrálásával valósulhatna meg. Ezt a szakgimnáziumi érettségit követő egyéves szakképzésben valamint emelt szintű technikusi szakképzésben, vagy már az érettségit megelőző szakmai és gyakorlati képzésben kellene megvalósítani, a szakközépiskolai képzésben pedig kimondottan ilyen tematikájú képzési programot lehet kidolgozni.Mindkét esetben nappali rendszerű, államilag finanszírozott, és pályakezdő fiatalokat elérő képzésről lenne szó. Kidolgozott terv a fentiekre még nincs, eddig az OFA-program volt hivatott a gépjárművezető-hiány megoldását orvosolni, azonban az látszik, hogy hosszú távon az nem elég.