Készen állunk az elektromobilitásra?
Az egyik fő akadály a teherautók töltését lehetővé tévő infrastruktúra hiánya – sugallja az Eurowag kutatása, amelyben értékelték az országokat a villamos forradalomra való készség szerint a közúti áruszállításban.
Az elektromobilitási trend egyre látványosabb a személyautók és a könnyű járművek esetében. Minden évben ugyanis jelentősen megnő az újonnan bejegyzett BEV-k (ang. Battery electric vehicle, azaz teljesen elektromos jármű) és a PHEV-k (plug-in hybrid electric vehicle, vagyis plug-in típusú elektromos járművek) száma. 2020-ban 39%-os növekedést jegyeztek fel az ilyen autók bejegyzésében (3,1 millió eladott jármű mellett). Ugyanebben az évben a villamosítás elkezdett belépni a „nehéz” kategóriába, azaz a közepes terhelhetőségű (MDV) és nehéz járművek (HDV) kategóriájába. A fuvarozási ágazat odafordulása az elektromobilitáshoz azonban több kihívással is szembesül – a motorizációs ágazat gyártói számára, a töltő-infrastruktúra kiépítéséért felelős szakemberek számára, a töltőpontok üzemeltetői számára, a mobil szolgáltatások nyújtói számára egyaránt. „Az e-teherautók nagy léptékű bevezetése a teljes értékteremtési láncban meg fogja követelni a koordinációt” – emeli ki az Eurowag, integrált megoldások szállítója a közúti fuvarozás számára az „Elektromobilitás az üzleti közúti fuvarozásban” című jelentésében.
Bővebben itt: trans.info