×

Cookie beállítás

Menü
×

Cookie beállítás

Menü

Blog

Érdekességek

Kamionos kihívások

Az alábbi blogposztban összeszedjük nektek azokat a tényezőket, amelyekkel egy kamionosnak szembe kell néznie. Minden ember életében ott rejlenek a sorozatos kihívások, ám a sofőrök életében ez hatványozottan igaz.

Valljuk be, folyamatosan úton lenni varázslatos érzés. Az utakat szelni jó zenére és közben gondolkozni, filozofálni, magunkra időt fordítani remek dolog, ám számtalan kihívással is szembe kell nézni, ha a volán mögé ülünk és ez az életünk nagy részét teszi ki. Íme, a leginkább gyakori és napi harcok, amelyeket meg kell vívnia egy gépjármű vezetőjének.

Hosszú műszak

Egy kamionsofőr műszakja, akár tizennégy órán át is tarthat. Nem ritka az, ha egy emberből a munkahelyen kifacsarják az energiát és tizenkét, tizenhárom órát is dolgoztatják, ez a feszített munkaerő azonban hatványozottan igaz a kamionsofőrökre. A hosszú műszak előtt ráadásul nem is biztos, hogy a vezető rendesen és száz százalékosan ki tudta pihenni magát. Ami nem utolsó sorban azért lenne fontos, mert rengeteg szállítmánynak időre kell megérkezni, sokszor napi szinten, a nyitási időpontra – például vendéglátó egységek esetében. Ez korai kelést von maga után, így nincs arra garancia, hogy a sofőr teljesítőképességének csúcsán ül volán mögé. A fáradtság tompítja az érzékeket, ez pedig a vezetés esetében hatalmas hátrány, tekintve a hosszú vezetési időt. Van ugyan korlátozás arra, hogy egy kamionsofőr mennyi időt tölthet az utakon napi viszonylatban, de a szabályokat csak kevesen tartják be. Sajnos nagyon helytelenül.

Egészségre káros életmód

A rövid idejű és rossz időpontban történő alvás csak a kisebbik baj, a kamionsofőr egészségügyi állapotát tekintve. A fő gondot az étkezés jelenti, mind tartalmában, mind rendszertelenségében. A hosszú munkaórák és a vezetés folyamatából származó fizikai nehézségek azt vonják maguk után, hogy rengeteg rágcsát és nasit kénytelenek enni a sofőrök. A eltelítettség érzete ugyan megvan, de hosszú távon a szervezet nem épül, éppen ellenkezőleg. Sokszor, a műszak után van lehetőség arra, hogy a vezető egy nagyobb adag, meleg ételt ehessen. A napi egy meleg étel elfogyasztása nagyon kevés, ráadásul arra sincs garancia, hogy az adott fogás egészséges lesz, hiszen a műszak végeztével könnyen lehet, hogy csak a gyorsétterem lesz nyitva az autópálya mellett. Sajnos, a kamionon nincs sem hűtő, sem mikró. Így napközben marad a szendvics, a tápláló étel pedig a műszak végén, lefekvés előtt fogyasztható el.

Éjszakai alvás

Az alvás nehézségeinek van még egy vonzata: a hely. Rengeteg kamionos választja azt a taktikát, hogy a járműben hajtja álomra a fejét. Rengeteg helyen minősül ez tiltott tevékenységnek, mégsem foglalkoznak vele. A kamionban alvás finoman szólva sem kényelmes, azt pedig, hogy a szállás biztosított-e, munkaadója válogatja. Nem elég, hogy egy sofőr nem otthon, a szerető családi ház melegétől elvágva kénytelen álomra hajtania a fejét, még arra sincsen garancia, hogy ezt egy ágyban teheti meg.

A kamionos élet tehát nem fenékig tejfel, de ezektől a kihívásoktól lesz szép és férfias ez a szakma!

http://rjshvacblog.com/the-top-5-challenges-being-a-truck-driver/