Jövőbe mutat a japánok kísérlete
Egy sofőr, három kamion. Ez nem egy video címe az internet legsötétebb bugyraiból, éppen ellenkezőleg. A távol-keleti országban, a Shin-Tomei autóúton egy olyan megoldással kísérleteztek, amelynek megvalósítása már sokkal közelebb van, mint azt gondolnánk, ám ma még elképzelhetetlennek hangzik. A gázpedál és a fékezés használatát forradalmasítaná az a mechanizmus, amely a tesztvezetés alapján nagyonis működőképesnek ígérkezik. Önvezető kamion a láthatáron. A teszt annyit foglalt magában, hogy három kamion hajtott rá a japán autóútra. Mindhárom szerelvényben ültek vezetők, ráadásul mindegyik járműben kettő is, a hatékonyabb megfigyelés és kormányzás érdekében. A dolog érdekessége, hogy aktívan pusztán az első sofőr tevékenykedett, leszámítva természetesen a kormányzást. A Shizouka Prefecture elnevezésű alapítvány kutatási projectje volt ez, amely azt volt hivatott tesztelni, hogy egy relatív nagyobb távon kiiktatható-e több, egymással összeköttetésben lévő kamion fék-és gázhasználata. Úgy kell ezt elképzelni, akár egy fantom tempomatot. A három kamion összesen 15 k kilométernyi útszakaszon bizonyította, hogy a technológia fejlődésének nehezen lehet manapság gátat szabni. Utópisztikus elképzelésként felvethető, hogy ha ez már működőképes alternatívából bevett gyakorlattá növi majd ki magát az utakon, akkor hol lesz a határ? Valószínű, hogy a csillagos évben, hiszen rohamosan fejlődik a közlekedési iparhoz köthető terület. A Tesla újonnan piacra dobott kamionjai után, úgy tűnik nincs megállás az újítások terén. Felmerül a kérdés, hogy mikor jutunk el odáig, hogy már a kormányzást sem kell a vezetőnek elvégeznie, csak biztosítékként ül a vezetői fülkében, a volán mögött. Ezek a tesztek több dolgot is sejtetnek, ám nem biztos, hogy egységesen pozitív hatást váltanak ki a társadalom összes tagja közt. Egyfelől kétséget kizáróan fejlődik a technológia, amelynek segítségével gyarapszik a tudomány. Ez egyértelműen pozitív dolog, ám félő, hogy az emberek munkáját ki lehet majd iktatni gépekkel, egyéb megoldásokkal. Utóbbi eshetőségtől természetesen nagyon messze vagyunk, ám tény, hogy az emberi lelemény és a modernizáció azzal, hogy ad, egy kicsit el is vehet. A tervek szerint 2020-ra vezetik majd be ezt a technológiát Japánban.A modern technológia mellett, bízzon a Best Camion szakértelmében is!
Single driver controls speed, braking of three trucks