Jönnek az elektromos Toyota és Mazda haszongépjárművek
Az üvegházhatású gázkibocsátás csökkentése érdekében világszerte egyre több országban és régióban lépnek életbe szigorú szabályozások, s ezzel párhuzamosan olyan törvények születnek, amelyek meghatározzák az elektromos járművek eladásának bizonyos kötelező arányát. Ahhoz, hogy az autógyártók fenntartható növekedésével egy időben lehetségessé váljon a környezetvédelmi előírások betartása, a hajtásláncok és a technológiák széles körű fejlesztésére van szükség. Ebben a folyamatban a Toyota az elektromos járműveket hibrid és üzemanyagcellás járművekkel együtt kulcsfontosságú technológiai területnek tekinti. Az elektromos autók gyártóinak egyelőre megoldandó feladatot jelent a széles körű piaci elfogadtatás, sok időre és nagy anyagi ráfordításra van szükség ahhoz, hogy lefedjék az összes piacot és járműszegmenst. Mindez nagy kihívást jelent annak tükrében, hogy az autógyáraknak világszerte igen eltérő vásárlói igényeket kell kielégíteniük. A Toyota azért határozta el az elektromos járművek alapvető strukturális technológiáinak a Mazdával és Densoval közös fejlesztését, hogy a járműszegmensek és típusok legszélesebb körét fedhessék le, s így rugalmasan és gyorsan reagálhassanak a piaci trendek alakulására. A megállapodás a kisautóktól kezdve a személyautókon és SUV-kon át a könnyű tehergépjárművekig a modellek széles skáláját foglalja magába. Célja, hogy a három vállalat erősségeinek egyesítése által megújítsa a fejlesztési folyamatot, beemelve a folyamatba többek közt a Mazda integrált terméktervezését és a számítógépes modellezésre alapozott fejlesztését, a Denso elektromos technológiáit, valamint a Toyota New Global Architecture (TNGA) platformját.Jöhetnek az elektromos Toyota és Mazda személyautók és haszongépjárművek