Januártól az 1. kategóriájú utakon is fizetnek útdíjat a teherautók Csehországban
2020. január 1-jétől a 3,5 tonnát meghaladó járművek autópályadíjait további 868 kilométerrel bővítik ki Csehországban az 1. kategóriába tartozó utakkal. Például az I/20 Pilsen és České Budějovice között, az I/3 Benešovból Tábor felé, az I/35 Hradec Královéből Olomouc felé és az I/43 Svitavyból Brnoba szintén díjköteles. Az egyes szakaszok megtalálhatók a táblázatban és a csatolt térképen. A meglévő 234 kilométer helyett 2020 januártól összesen már 1122 kilométeren kell útdíjat fizetni Csehországban. A díjköteles autópályák kilométereinek száma szintén növekszik – Lipník nad Bečvou és Předmostím közötti D1-es autópálya 13,9 kilométerrel, az Úsilný és Veselí nad Lužnicí közötti D3-os autópálya 21 kilométerrel. A módosítás hatálybalépése után összesen 1 307 kilométer autópályán kell fizetni. Az autópályadíjak használatáról szóló rendelet módosítása az I. kategóriájó utak 37 szakaszán vezet be útdíjat (mind az eredeti, mind az újonnan fizetős utakon), azaz olyan utakon, amelyeket nemzetközi és belföldi távolsági szállításra használnak. A díjszabás kiterjesztésével az állami költségvetés bevétele 1 – 1,5 milliárd cseh koronával fog növekedni, amelyet a közúti infrastruktúra megújítására és fejlesztésére kell fordítani. Jelenleg több mint 344 ezer jármű van regisztrálva az útdíjrendszerben, ami a várható 458 ezer jármű 75% -a. Az üzemeltetési tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a fennmaradó körülbelül 114 ezer sofőr fokozatosan érkezik Csehországba az elkövetkező hetekben és hónapokban. A járművezetők OBU-kat használnak már 247 ezer járműben. A cseh fuvarozók több mint 95% -a már regisztrált. A 2020. január 1-jétől hatályos új fizetős utak listájaNem. | Szakasz | Hossz (km) |
---|---|---|
1/3 | Mirošovice – Mezno | 43,5 |
1/4 | Praha – Jíloviště | 5,2 |
1/6 | Bošov – Karlovy Vary | 29,7 |
1/7 | Panenský Týnec – Smolnice (37-41 volt) | 4,0 |
1/7 | Spořice – Chomutov (78-82. Volt) | 3,4 |
1/11 | Hradec Králové, Kukleny – Hradec Králové | 2,7 |
1/11 | Ropice – Mosty u Jablunkova | 28,6 |
1/11 | Krásné Pole – Ostrava | 8,7 |
1/12 | Praha – Kolín | 32,5 |
1/16 | Mladá Boleslav – Úlibice | 37,0 |
1/19 | Oltyně – Čekanice | 10,0 |
1/19 | Tábor – Pelhřimov | 34,0 |
1/20 | Plzeň – České Budějovice | 112,5 |
1/26 | Plzeň – Folmava | 51,7 |
1/30 | Lovosice – Ústí nad Labem | 14,4 |
1/33 | Plotiště nad Labem – Náchod | 29,0 |
1/34 | České Budějovice – Jindřichův Hradec | 40,7 |
1/34 | Jarošov nad Nežárkou – Havlíčkův Brod | 55,6 |
1/35 | Bílý Kostel nad Nisou – Ohrazenice | 35,0 |
1/35 | Turnov – Jičín | 13,8 |
1/35 | Úlibice – Hradec Králové | 30,2 |
1/35 | Hradec Králové – Mohelnice | 89,3 |
1/35 | Křelov – Olomouc | 2,9 |
1/37 | Hradec Králové – Pardubice | 17,3 |
1/38 | Jestřebí – Mladá Boleslav | 31,1 |
1/38 | Poděbrady – Jihlava | 86,9 |
1/43 | Brno – Svitavy | 44,8 |
1/46 | Olomouc, Slavonín – Olomouc, centrum | 0,9 |
1/47 | Kroměříž – Hulín | 3,4 |
1/47 | Přerov – Bělotín | 22,7 |
1/48 | Bělotín – Rychaltice | 37,3 |
1/50 | Holubice – Rovné | 86,1 |
1/52 | Brno – Rajhrad | 5,9 |
1/52 | Pohořelice – Mikulov | 22,3 |
1/55 | Přerov – Hulín | 11,4 |
1/58 | Skotnice – Krmelín | 10,3 |
1/63 | Bystřany – Řehlovice | 7,5 |