Íme, az első távolról dolgozó teherauró-vezető
A hagyományos szállítmányozásban dolgozó kollégáival ellentétben az ő munkája biztonságosabb, környezetbarát és rendes munkaidőben fog zajlani – jelentette be az Einride. A távoli járművezető több teherautó kezelőjeként fog tevékenykedni, miközben egy irodában ül.
Úgy hangzik, mint egy sci-fi film leírása? Szó sincs róla – az első távoli sofőr most kapott munkát, bár kilétét egyelőre titokban tartják. Az Einride, azaz a svéd cég, amely felvette őt, azt mondja, hogy az év végén mutatja be a világnak.
Egyelőre azzal büszkélkedhet, hogy új, elektromos és automata járműveken alapuló szállítmányozási koncepciót hozott létre. És mindezt az Egyesült Államok piacára való belépés alkalmából.
Az amerikai árufuvarozási piac az egyik legversenyképesebb, és ahhoz, hogy az iparágban vezető szerepet töltsön be, ebben a ligában kell játszania. Megvan az a technológia és megoldás, amely a legnagyobb változást hozhatja a teherautó iparban a dízelüzemű teherautók 100 évvel ezelőtti megjelenése óta – állítja Robert Falck, az Einride alapítója és vezérigazgatója.
Az új típusú tehergépkocsivezetői munkakörök bemutatása mellett a vállalat egy új termékcsaládot is bemutatott – egy intelligens operációs rendszert a rakományok kezelésére és az Einride Pod járművek új változatait, köztük az amerikai piacra tervezett Flatbed Pod-ot, amely konténerek szállítására szolgál majd.
Einride szerint az iparág jövője az önvezető (távvezérelt) és elektromos járműveké lesz. Az Einride rendelkezik a legnagyobb ilyen járműparkkal Európában.
trans.info