Globális együttműködés született az önállóan közlekedő teherautókról
Stratégiai partnerségről szóló megállapodást kötött a TRATON GROUP és az automatizált vezetés technikáinak a nehézkategóriájú tehergépkocsikra összpontosító, San Diego-i székhelyű gyártója, a TuSimple, amelynek keretében önállóan közlekedő teherautók fejlesztésében kívánnak a jövőben együttműködni. Ez Európában az első ilyen jellegű kooperáció, amely során egy globális haszongépjármű-gyártó és az SAE-4 (L4) szintű automatizált vezetés technikáinak egy gyártója dolgozik együtt. A TRATON és a TuSimple közös fejlesztési projektben, a svédországi Södertälje és Jönköping között kívánja üzembe helyezni első Hub-to-Hub útvonalát, amelyen Scania tehergépkocsik már az SAE-4 szinten közlekedhetnek. A partnerség részeként a TRATON kisebbségi részesedést is vásárol a TuSimple társaságban.
“Globális partnerségünk a TuSimple céggel egy lépéssel tovább visz minket a Global Champion felé vezető utunkon. Stratégiánk meghatározó részét képezik a jövő azon innovatív technikái, amelyek hozzáadott értéket kínálnak ügyfeleinknek” – hangsúlyozta Matthias Gründler, a TRATON GROUP vezérigazgatója. Az első tesztjárművek a tervek szerint már a magas fokon automatizált SAE-4 szintet képviselik majd. A TuSimple 2017 óta már több millió tesztkilométeren, a közutakon vizsgálta technikáját, s az automatizált vezetés vezető fejlesztőjének számít, például az észlelés és az éjszakai látás szakterületein.
“A TRATON GROUP vállalattal kialakított partneri kapcsolatunk felgyorsítja az önállóan közlekedő tehergépkocsik technikáinak bevezetését a nemzetközi piacokra. Nagy örömmel tölt el minket e globális együttműködés” – emelte ki Cheng Lu, a TuSimple elnöke. “A TRATON GROUP kiváló hírnévnek örvend és világszínvonalú teherautómárkákkal rendelkezik. Részesedése a TuSimple társaságban technikánk és szemléletmódunk nagyszerű elismerése.”
A TRATON GROUP és a TuSimple fejlesztői szorosan együttműködnek az SAE 4-es szintű, automatizált rendszerek kifejlesztésében a TRATON teherautóimárkáinak modelljei számára, amelyek így bizonyos menetkörülmények között az emberi beavatkozás nélküli, teljes mértékben automatizált vezetésre is alkalmassá válhatnak, mégpedig minden piac számára. Az önállóan közlekedő tehergépkocsik használata értékes előnyöket kínál az ügyfeleknek a távolsági teherszállításban, például a fokozott biztonság és gazdaságosság mellett kínált üzemanyag- és üzemköltség-megtakarítás formájában.
A TRATON célja, hogy olyan teherautóflottákat teszteljen Svédország és Németország, illetve további országok közútjain, amelyek immár vezető nélkül közlekedhetnek. Ez középtávon az egyre növekvő sofőrhiány problémáját is enyhítheti, szakértők becslései szerint ugyanis egyedül Németországban mintegy 60 ezer gépkocsivezető hiányzik jelenleg. Az önállóan közlekedő teherautók emellett a tehergépkocsi-kapacitások általános kihasználását is javíthatják. Az e célra lehatárolt területeken kívüli első alkalmazások mindenekelőtt a frekventált Hub-to-Hub útvonalakon képzelhetők el.
Hungarokamion