×

Cookie beállítás

Menü
×

Cookie beállítás

Menü

Blog

Vezetés, utazás, hosszú utak megtétele

Egészséges étkezés a hosszabb utakon is

A megfelelő táplálkozást nem mindig egyszerű dolog biztosítani, pláne egy hosszabb út alatt. A gyorskaják, a nasik és a benzinkúton sebtiben felkapott szendvicsek azonban nem csak a kajabeszerzéssel töltött időt, de néhány komoly betegség kialakulását is jelentősen felgyorsítják. Felmérések szerint ugyanis a magas vérnyomás, a szív- és érrendszeri problémák, az elhízás, illetve a cukorbetegség is gyakrabban alakul ki kamionosoknál, mint a más foglalkozást űzők körében. Szerencsére azonban már néhány apró változtatás is hatalmas eredményeket hozhat, hiszen ha sikerül például a testsúlyt kordában tartani, egy sor másik betegség kockázata is lecsökken. Mit tehetsz, hogy hosszú ideig egészséges maradj?
Tervezz előre
Mielőtt elindulsz, ejts útba egy nagyobb élelmiszerboltot, ahol jó eséllyel több egészséges opció közül választhatsz majd, ráadásul sokkal olcsóbban, mintha mondjuk benzinkúton vásárolnál.
Olvasd el a címkéket
Mielőtt a kosaradba teszel valamit, nézd meg alaposan az összetevők listáját, és kerüld el a magas zsírtartalmú, cukros, vagy szénhidrátban gazdag ételeket.
Gondolj az extrákra is
A kalóriák igen alattamosan tudnak a tányérra kúszni, ha az ember extra majonézt, öntetet vagy plusz sajtot kér az ételhez. Ha kihagyod ezeket, akár 150-nel is csökkentheted az adott étkezés kalóriatartalmát!
Mérd ki előre az adagokat
Ha előre elkészíted az ételeket, jobbak az esélyeid arra is, hogy tényleg csak a megfelelő mennyiségeket veszed majd magadhoz az út során. A kedvenc rágcsálnivalódból is kimérhetsz kis dobozokba előre meghatározott adagokat, így könnyebb ellenállni a csábításnak, ráadásul tovább is fognak tartani.

Hidratálj
Az egészséges étkezésbe az egészséges ivászat is beletartozik - természetesen tiszta, lehetőleg szénsavmentes víz formájában. A víz nemcsak a legjobb, de a legolcsóbb választás is az úton. Ha nem szereted önmagában az ízét, dobj bele egy marék bogyós gyümölcsöt vagy néhány kiwiszeletet, esetleg egy pár citromkarikát. Ha még így sem ízlik, akkor megpróbálkozhatsz az ízesített ásványvizekkel is, természetesen cukormentes verzióban.

+1 Mozogj, amennyit csak lehet!
Bár nem kifejezetten az étkezéshez kapcsolódik, azért az egészséges életmódhoz egyértelműen hozzátartozik a mozgás. Egy hosszabb úton persze nem mindig egyszerű ezt sem megoldani, de egy kis előre tervezéssel azért simán megvalósítható. Egy roller vagy egy kisebb, összehajtható bicikli a legtöbb kamionban elfér, ha pedig mégsem tudsz külön eszközt magaddal vinni, már egy félórás egészségügyi séta is jelentősen csökkenti az egész napos ülés okozta egészségügyi kockázatokat. Ha teheted, válassz olyan parkolót, ahonnan ki tudsz menni a közeli településekre, így biztosan motiváltabb leszel a mozgásra!