Doveri káosz: a vezetési idők meghosszabbításával válaszol a brit kormány
Az árufuvarozási ágazatra nehezedő rendkívüli nyomásra válaszul a brit Közlekedési Minisztérium (az Egyesült Királyság Közlekedési Minisztériuma) átmenetileg enyhítette a járművezetői órákra vonatkozó szabályozást Angliában, Skóciában és Walesben. A lazítás 2022. április 9-től május 8-ig érvényes.
„A szabályok átmeneti enyhítése válasz az egyes kompjáratok törlése miatt kialakult torlódásokra a kikötőkben és környékén, ami kihat a közúti áru- és személyszállításra” – magyarázza a Közlekedési Minisztérium.
Arról beszélünk, hogy a P&O Ferries üzemeltetője három fontos útvonalon felfüggesztette a járatokat, köztük a különösen fontos Dover-Calais útvonalon. A fuvarozó csaknem egy hónapja úgy döntött, hogy 800 alkalmazottat elbocsát, hogy utána olcsóbban foglalkoztathassa a munkaerőt.
Íme néhány, az Egyesült Királyságban ideiglenesen bevezetett, könnyített munkaidő-szabály a járművezetők számára:
- napi 11 órát lehet vezetni
- a napi pihenőidőt 11 óráról 9 órára lehet csökkenteni, amennyiben erre a kompra vagy vonatra várarkozás miatt van szükség. Így lehet a napi 11 órás napi pihenőidő helyett 9 órás csökkentett napi pihenőidőben lehessen használni. ,
- a heti (56 óra) és a kéthetes vezetési korlátot (90 óra) 60, illetve 96 órára emelték,
- a heti pihenőidő hat 24 órás időszak utáni megkezdésének követelményével kapcsolatos változások. A vezetési idő csökkenése miatt a pihenő kicsit később kezdődhet – egyszer 24 óra időtartammal később, de két héten belül továbbra is kötelező két rendes heti pihenőidő, vagy egy rendes és csökkentett heti pihenőidő tartása.
A járművezetők nem használhatják egyszerre az (a) és (d) relaxációt, mert akkor attól lehet tartani, hogy a gépkocsivezető nem tudja eléggé kipihenni magát.
A járművezetők munkaidejére vonatkozó minden egyéb szabályozás változatlan marad, beleértve azt az előírást is, amely szerint a járművezetőknek 4,5 óra vezetés után legalább 45 perces szünetet kell tartaniuk.
Forrás:trans.info