Menü

Blog

Iparági hírek

Bemutatkozik az új DAF LF: Pure Excellence

A DAF számos innovációt vezet be az LF esetében, ennek köszönhetően a 7,5–19 tonnás kategóriában megerősödik a tehergépkocsi-iparágban betöltött vezető pozíciója. Az innovációk között megtalálható egy új 3,8 literes PACCAR motor és a gyorsabb hajtásláncok kiválasztásának lehetősége a maximális üzemanyag-hatékonyság érdekében. Ugyanakkor a külső és a beltér kialakítása igazodik az új CF és XF járművekéhez, és az egész DAF járműválaszték tükrözi a „Pure Excellence” kiválóságot. A DAF LF típuson megjelenő egyik fő innováció az új 3,8 literes PACCAR PX-4 motor, amely az LF 7,5 tonnás változata esetében két eltérő teljesítményű változatban kapható: 115 kW/156 LE és 127 kW/172 LE. Ezek maximális nyomatéka 500 és 600 Nm 1200, illetve 2000 fordulat/perc fordulatszámon. A DAF egy új motort vezet be kifejezetten az LF City kivitel számára városi terítési feladatok közbeni kis igénybevételt támasztó alkalmazásokhoz, amihez a 4,0 liter alatti lökettérfogatú motor az optimális választás. Élenjáró PACCAR PX-5 és PX-7 motorok A magasabb teljesítmény érdekében 4,5 literes PACCAR PX-5 (135 kW/184 LE – 157 kW/213 LE) és 6,7 literes PACCAR PX-7 (172 kW/234 LE – 239 kW/325 LE) motorok kaphatók. Ezen motorokat 2016 végén továbbfejlesztették, új szoftverrel, valamint optimalizált hő- és levegőkezelő rendszerrel egészültek ki. Ennek eredményeképpen mindkét motor maximális nyomatéka 5–12%-kal nagyobb az eddiginél, ráadásul ez a nyomaték 100–200 fordulat/perccel alacsonyabb fordulatszámon áll rendelkezésre. A PX-5 és a PX-7 motor maximális nyomatéka most 850 Nm (1200–1500 1/perc fordulatszámon) és 1200 Nm (1100–1700 fordulat/perc fordulatszámon). A PACCAR PX-7 motor teljesítménye 8 kW/11 LE értékre emelkedett. Új, csökkentett áttételű hátsó tengelyek a maximális hatékonyság érdekében Az új, gyorsabb – akár 3,31:1 arányú – hátsótengely-áttételi arányokat kihasználva a motorfordulatszám utazósebesség mellett 150–200 fordulat/perccel alacsonyabb. A továbbfejlesztett motorokkal együtt ez a hajtáslánc-optimalizálás akár 6%-os üzemanyag-megtakarítást is biztosíthat, miközben a halkabb motor miatt a járművezető kényelemérzete tovább javul. Az Allison automata sebességváltó mostantól a 18/19 tonnás LF esetében is elérhető Az új LF sorozat esetében a DAF kézi és automata váltók 5, 6, 9 és 12 fokozatú változatait kínálja. Emellett teljesen automata sebességváltók is kaphatók, továbbá mostantól az Allison automata sebességváltó is megrendelhető a PX-7 legerősebb verzióihoz, hogy ezáltal a szakirányú felhasználáshoz szükséges teljesítményt nyújthassa. Akár 6,90 méteres tengelytáv és akár 1240 literes kapacitású üzemanyagtartály Azt a tényt, miszerint a DAF LF tökéletesen konfigurálható bármilyen egyéni használatra, az akár 6,90 méter hosszú tengelytávok széles választéka is alátámasztja. A maximális terhelés biztosítása érdekében ez lehetővé tesz több mint 9 méter hosszúságú karosszériákat is. A hosszú tengelytáv miatt akár 1240 literes üzemanyagtartály is felszerelhető. Ettől lesz igazán egyedi az LF. A nagyobb tartály miatt jelentősen megnövekszik az LF típus hatótávolsága, optimalizálja a jármű rendelkezésre állását, valamint lehetővé teszi a járművezető számára, hogy ott tankolhasson, ahol a legalacsonyabb az üzemanyag ára. Első osztályú kialakítás a felépítményezéshez A DAF Transport Efficiency filozófiával összhangban a DAF olyan innovációkat alkalmaz, amelyek fokozzák az LF felépítmény-barát jellegét. Ezek közé tartoznak az új „felépítmény rögzítő modulok”, amelyek lehetővé teszik a karosszéria vagy berendezés egyszerű rögzítését. Emellett most speciális előkészítések érhetők el az emelőhátfallal ellátott dobozos felépítmény, segédvázas tartálykocsi vagy billenőplató felszereléséhez. A DAF mostantól még szélesebb választékban kínálja a különféle hátsó túlnyúlással és tengelytávval rendelkező LF típusokat. A nagyobb tengelytáv és a rövidebb túlnyúlás kombinációja sokkal egyszerűbbé teszi a szemétgyűjtő felépítmény felszerelését. Új külső kialakítás: masszív és elegáns Az új LF külső kialakításának számos jellemzője megegyezik az új CF és XF járművek jellemzőivel, amelyek teljesen új megjelenést biztosítanak, ezáltal a járművek elegáns, ugyanakkor tekintélyt parancsoló benyomást keltenek. A hűtőrácson lévő vonzó krómcsíkok és a stílusos krómcsíkokkal kiemelt, „DAF” felirattal ellátott új emblémás panel különösképpen szembetűnő. Utasoldali ajtón lévő alsó ablak a nagyobb biztonság érdekében Az új LF számára opcionálisan elérhető egy, az utasoldali ajtón lévő alsó ablak. Az ablak jelentősen javítja városi környezetben a járműből való kilátást. Az új alsó ablaknak köszönhetően a járművezető könnyedén láthatja a kerékpározókat és gyalogosokat a fülke mellett. Stílusos belső a járművezetőnek nyújtott tökéletes kényelem érdekében Az új LF beltere a minőségi környezetet kihangsúlyozó még melegebb és tetszetős színekben pompázik, hogy minden járművezető otthon érezze magát benne. Az új LF-ben a járművezetői információs panelt (DIP) is újratervezték. A grafikai elemek módosításai miatt jobban láthatók és érthetők az üzenetek, a mérőórák modern betűtípusa pedig megújult hatást kölcsönöz a műszerfalnak. DAF Connect flottakezelő rendszer Az LF típus igény szerint a DAF Connect rendszerrel ellátva is rendelhető. Ez az innovatív flottakezelő rendszer valós idejű betekintést biztosít a szállítmányozónak a járművek és a járművezetők teljesítményébe. A különböző szállítmányozói igények szerint testreszabható online műszerfalon jól láthatóan jelennek meg a jármű helyzetére, az üzemanyag-fogyasztásra, a futásteljesítményre, a járműkihasználtságra és a motor alapjáraton való működésére vonatkozó adatok. Egyszerűen létrehozhatók részletes üzemanyag-jelentések, továbbá a DAF Connect lehetővé teszi a járművek és járművezetők aktuális és korábbi adatainak egyszerű összehasonlítását. A „Live Fleet” funkció programozható hasznos információk sorát biztosítja a flottamenedzsernek a járművek helyzetéről, az útvonalakról és vezetési időről, ami segít a flottatervezés és -kihasználtság optimalizálásában. A DAF Connect optimalizálja a járművek rendelkezésre állását, csökkenti az üzemeltetési költségeket, és javítja a logisztikai hatékonyságot. Emellett a DAF Connect lehetővé teszi, hogy a szállítmányozó a lehető leghatékonyabban ütemezhesse a karbantartást és javításokat, valamint kihasználhassa a DAF Connect által biztosított testre szabott tanácsok nyújtotta előnyöket. Alapfelszereltségként beépítve: AEBS, FCW, ACC és LDWS A DAF LF (8 tonnás járműössztömegtől és légrugós felfüggesztésű hátsó tengellyel) alapfelszereltsége a fejlett vészfékezési rendszer (AEBS), a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW), az adaptív automatikus sebességtartás (ACC) és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS). Az AEBS és az FCW megakadályozza az ütközéseket vészhelyzetben azáltal, hogy szükség esetén automatikusan fékez. Az adaptív automatikus sebességtartás (ACC) automatikusan beállítja a tehergépkocsi sebességét, hogy az megfeleljen a követett jármű sebességének, ezzel garantálja a két jármű közötti biztonságos követési távolság megtartását. A funkció miatt sokkal gyakrabban lehet használni a sebességtartást, ami a gazdaságos üzemanyag-használat előnyével jár. A sávelhagyás-figyelmeztetés (LDWS) szélvédőre szerelt kamerával működik, és ha a tehergépkocsi véletlenül letér a sávjáról, a járművezetőt hangjelzéssel figyelmezteti. A számos új funkciónak és innovációnak köszönhetően áruterítő tehergépkocsiként tovább erősödik a DAF LF piacvezető pozíciója. A hajtásláncok optimalizálása tovább javít az alvázon az optimális karosszériaépítő-barát jelleg, a kategóriaelső elektronika és a biztonsági funkciók tekintetében, az áttervezett külső és beltér pedig még inkább vonzó választássá teszi DAF LF típust. Az új DAF LF: Pure Excellence. Forrás és fotók: DAF DAF Hungary Kft.