Menü

Blog

Iparági hírek

Az IVECO, az FPT Industrial és a Nikola Corporation bemutatta a Nikola TRE-t

A IVECO S-WAY alapú és a Nikola technológiáját integráló, akkumulátorról üzemelő elektromos Nikola TRE a németországi Hannoverben, az IAA 2020 haszongépjármű-kiállításon kerül majd végleges formájában bemutatásra, az első példányok pedig 2021-ben jutnak el az ügyfelekhez.
Forrás: Nikola
A Nikola TRE az első lépés a Nikola üzemanyagcellás elektromos modell (FCEV) felé vezető úton, amely 2023-ig elérhető lesz az ügyfelek számára. Az IVECO, FPT Industrial és Nikola bemutatta a Nikola TRE koncepció modellt. A Nikola TRE, az első jármű, amely a CNH Industrial és a Nikola közös vállalkozásából származik. A jármű alapja a tavaly júliusban Madridban indult IVECO S-WAY nehéz tehergépjármű, amelyet rendkívül jól fogadtak az ügyfelek és az iparági szakértők. A Nikola TRE integrálja a Nikola fejlett elektromos technológiáját és az új generációs saját infotainment rendszert. A Nikola technológiájának integrálását az IVECO S-WAY-be a Nikola és az Italdesign közösen végezték a torinói Moncalieri központban. A formatervezés integrációja a két vállalat között 2018-ig visszanyúló partnerség természetes következménye, amelynek első eredménye a NIKOLA TRE koncepció, amelyet először 2019 áprilisában mutattak be az Egyesült Államokban, az Arizonai Scottsdale-ben, a NIKOLA világrendezvényén. Gerrit Marx , a kereskedelmi és speciális járművek elnöke kijelentette: „Az IVECO S-WAY egy kiemelkedő termék, amely megtestesíti az IVECO ügyfél-központúságának koncepcióját, amely már lendületet kapott a piacokon a jól megérdemelt sikerrel együtt. A Nikola TRE egy új út kezdete a nulla károsanyag-kibocsátású teherfuvarozás felé, amely megváltoztatja a közlekedési ágazatot. ” Az elektromos Nikola TRE: nulla károsanyag-kibocsátású regionális szállítás A rendezvényen bemutatott Nikola TRE 4×2 vontató regionális feladatok ellátásához tervezték, amely akár 400 km-es távolsággal és dinamikus teljesítménnyel megegyezőbb, mint egy dízel üzemű modell. A jármű moduláris akkumulátor rendszerrel rendelkezik, amelynek teljes kapacitása legfeljebb 720 kWh. A moduláris akkumulátor rendszer testre szabható a különböző ügyfelek igényeinek megfelelően. Az elektromos hajtómű 480 kW folyamatos teljesítményt nyújt 1800 Nm csúcsnyomatékkal. A Nikola TRE két- és háromtengelyes változatban kapható, 18–26 tonnás GVW-vel városi elosztási és önkormányzati, kommunális célokra.
Forrás: Nikola
Új generációs, szabadalmaztatott információ- és navigációs rendszer A Nikola TRE egy új infotainment rendszert fog felépíteni, amely a Nikola saját operációs rendszerén alapul, amely integrálja az infotainment és navigációs funkciókat, valamint a jármű legtöbb funkciójának vezérlését. A rendszer jellemzői közé tartozik a klímaberendezés, a tükör beállítása, a felfüggesztés magasságának beállítása, a 360 fokos kamerarendszer, a navigáció, a Bluetooth audiorendszer, az átfogó járműbeállítások és az adminisztrációs járműdiagnosztika. A jármű kihasználja a Bluetooth alacsony energiafelhasználású technológiáját, hogy biztonságos kapcsolatot hozzon létre a jármű és a sofőr mobilkészüléke között, ezáltal kihangosítóként is működik. Ez lehetővé teszi az intelligens kulcs nélküli beléptető rendszer feloldását is, amikor a sofőr megközelíti a járművet. A rendszer a járművezető igényei szerint még beállíthatja a menetirányt és az éghajlati hőmérsékletet is. A híd az üzemanyagcellás elektromos nehéz teherfuvarozáshoz Az IVECO, az FPT Industrial és a Nikola moduláris megközelítést alkalmaztak az európai piacon történő elektromos jármű kínálatuk kidolgozása során, amely az iparágban egyedülálló. A Nikola üzemanyagcellája lesz a kiindulópont az elektromos akkumulátor tervezéséhez, így a Nikola TRE akkumulátoros elektromos jármű (BEV), átalakítható üzemanyagcellás technológiává (FCEV). Ezzel a megközelítéssel a partnerek hosszú távra tekinthetnek! Az elkövetkező néhány évben mindkét technológiát bevezetik. A moduláris megközelítés lehetővé teszi, hogy a Nikola TRE akkumulátoros elektromos jármű (BEV) az IAA 2020 kiállításon debütáljon és 2021-től az ügyfelekhez kerülhessen, míg az üzemanyagcellás (FCEV) jármű pedig a 2023-tól lesz elérhető.

Hungarokamion