Az év szervizpartnere 2017 - BestCamion Kft.
A BestCamion (talán még sokan korábbi néven, azaz Cargobull Szerviz Kft.-ként ismerik) 1999-ben írt alá a szervizpartneri megállapodást a Schmitz Cargobullal, ezzel megkezdte működését az első hivatalos Schmitz márkaszerviz-tevékenység Magyarországon.
A bicskei telephelyet 2004-ben vásárolták, zöldmezős beruházásként a legújabb technikákkal működő saját szervizcsarnokot építettek, amelynek hivatalos megnyitója 2005-ben volt. A Cargobull Szerviz név 2017-ben változott BestCamionra, amelyből a Best szó a Bicske Expert Service Team szavak kezdőbetűjéből adódik, kiírva és rövidítve is sokat mondó, sőt igencsak ígéretes a fuvarozással foglalkozók számára.
Legrégebbi szervizpartner – legszélesebb szolgáltatáspaletta
– A BestCamion nemcsak a legrégebbi szervizpartnerünk, hanem a leginkább szerteágazó szolgáltatást nyújtja a partnerszervizeink közül, az alkatrész-értékesítésben is élen jár – mondja László Péter, a Schmitz Cargobull Magyarország Kft. after sales menedzsere.
– A teljes Schmitz Cargobull portfóliót képesek kezelni, egyaránt értenek a ponyvás, hűtős, billencs pótkocsik karbantartásához, javításához. A ponyvajavítás csakúgy a szolgáltatásaik részét képezi, mint a hűtőfelépítmények Ferroplast anyagának javítása, ami különleges szaktudást és tapasztalatot igényel. Azon társaságok közé tartoznak, amelyek Európában elsők között sajátították el a Schmitz Cargobull hűtőaggregátjának, a TKM ONE készüléknek szervizét, javítását. (Egy évben átlagosan 200-250 hűtőfélpótkocsit értékesítünk, ez a 300 darabos magyarországi hűtőpiacnak 70 százaléka, ebből 100-125-re Schmitz hűtőaggregát kerül. Mint minden kezdet, ez is nehéz volt, de az ügyfelek egyre inkább kedvelik, egyre többen próbálják ki. A vásárlási kedvet támogatja a szervizek megléte, olyan szervizé különösen, mint a BestCamion, ahol már nagy gyakorlat birtokában vannak a hűtőgépek javításában, és nem kevésbé, hogy két év full szerviz is a vételárban benne foglaltatik.)
A bicskei szervizbázis minden olyan szervizberendezésnek és adminisztrációs eszköznek a birtokában van, amelyek a teljeskörű szervizszolgáltatások lebonyolításához szükségesek, jól ismerik és alkalmazzák a CRS-t, azaz a Cargo Repair Systemet.
Full szerviz többféle is létezik a Schmitz Cargobullnál, van a pótkocsira, az abroncsokra, a hűtőaggregátra, a telematikára. Ezek összerakhatók egy csomagba, ez az Executive csomag, külön ponyvás (ebben értelemszerűen nem szerepel a hűtőaggregát) és a hűtős járművekre. Sajnos az ügyfeleket még mindig nehéz hozzászoktatni, hogy a pótkocsikra is kössenek fullszervizszerződést. Jelenleg az egy évben eladott járművek 15 százaléka rendelkezik az említett szerződéssel, a cél azonban a 30 százalék. Bízunk abban, egyre kevesebb lesz az olyan ügyfél, aki „otthon” próbálkozik a félpótkocsija javításával, és mint a vontatóknál, már szinte magától értetődővé válik, hogy a jármű szakszervizben „gyógyul”, sőt még javítási-karbantartási szerződéssel is rendelkezik. Nyugaton már régóta bíznak a profikban, remélhetőleg Magyarországon is egyre többen lesznek, akik belátják, hogy egy bizonyos havi összeg fizetése fejében 4 év nyugalmat, kiszámíthatóságot kapnak. Biztató jelnek vesszük, hogy noha az Executive szerződés léte még nincs egyéves, az Executive csomag eladásában Európában Magyarország élen jár.
A szervizszerződésekhez oly módon is kedvet szeretnénk kelteni, hogy finanszírozással kombináljuk. A Cargobull Finance-szal karöltve az ügyfél olyan bérletet kap, amelyben benne foglaltatik maga a pótkocsi, továbbá a szervizszolgáltatás.
A fullszerviz-szolgáltatáshoz elengedhetetlen az említett CRS. Ez a rendszer egy Schmitz Cargobull fejlesztésű online portál, ügyféloldali és szervizoldali résszel. Az ügyfél értesítést kap, járművei közül melyiknél esedékes szervizlátogatás, de a szervizben is megjelenik, melyik ügyfél melyik járművére kell számítani. Ez a szisztéma mindkét fél tervezését megkönnyíti.
Ahhoz, hogy az átalánydíjas javítási-karbantartási szerződések és a CRS is jól működjön, nélkülözhetetlenek az olyan jó szervizpartnerek, mint a BestCamion, ahol a szükséges eszközök, a képzett személyzet, a pontos adminisztráció, az infrastrukturális és informatikai háttér mind együtt megtalálható.
A garanciális ügyintézések számában és minőségében élen járt a Best Camion Kft. – ez az ügyfélvisszajelzésekből állapítható meg. Jóllehet hivatalos felmérést nem végeztünk, de azon ügyfelekkel, akik fullszervizszerződést kötöttek, szorosabbá vált a kapcsolat. A Schmitz Cargobull korábban is arra törekedett, hogy pótkocsi-értékesítéseit követően ne csak évek múlva, jó esetben egy újabb beszerzés alkalmával lássa viszont a fuvarozót, hanem hogy folyamatosan figyelemmel kísérhesse a félpótkocsi életútját. Az említett szerződésekkel az ügyfelek ritmikus visszatérése garantált, ez bizonyos közelséget ad. Ha pedig az ügyfél elégedett a termékkel és a szolgáltatásokkal, akkor – felmérésekből kiderül – a legközelebbi beszerzések alkalmával újra Schmitz Cargobull pótkocsit vesz, és azokra újra átalánydíjas javítási és karbantartási szerződést köt.
„Mi csak tettük a dolgunkat”
– Büszkék vagyunk arra, hogy Az Év Szervizpartnere címet elsőként megkaptuk. Nagy meglepetés volt számunkra, hiszen mi csak tettük a dolgunkat, azt csináljuk immár közel 20 év óta, amire hivatottak vagyunk. Örülünk az elismerésnek, és a jövőben is mindent megteszünk az ügyfelek érdekében, tudjuk, az üzleti életben, akárcsak a sportban, egy címet elnyerni könnyebb, mint azt megtartani – veszi át a szót Möhring Emese, a BestCamion ügyvezető igazgatója.
Úgy gondolom, magasra tettük a lécet a szolgáltatásaink bőségével, minőségével, de egyértelmű célunk, hogy ügyfeleink számára egyre jobb szolgáltatást nyújtsunk. Jelmondatunk: Mindenre van megoldásunk! Ennek jegyében cselekszünk nap mint nap.
A szerviztevékenység az a terület, ahol nem szabad megállni, mindig jelentkeznek új feladatok, napvilágot látnak új eszközök, berendezések. A BestCamion, nemcsak félpótkocsiszervizre koncentrál, 2 évvel ezelőtt szolgáltatásaink addig sem kis sorát vontatók javítására is kiterjesztettük. DAF service support szervizdílerek vagyunk, de diagnosztikai eszközeinknek köszönhetően (amelyeket folyamatosan fejlesztünk) minden márka javítására készen állunk. Ez nem jelenti azt, hogy a félpótkocsiszerviz szolgáltatásokat háttérbe kívánjuk fordítani, épp ellenkezőleg, szerintem a kétféle tevékenység kiválóan kiegészíti egymást, azt az előnyt biztosítva az ügyfeleknek, hogy egy helyen az egész szerelvény problémái orvosolhatók.
László Péter említette a hűtőfélpótkocsikat, Schmitz hűtőaggregátokat. A Schmitz Cargobull hűtőfelépítményei különleges Ferroplast paneljeinek javítása nagyon speciális feladat, lehetetlenséggel ér fel nemhogy néhány nap alatt, de még akár egy év alatt is elsajátítani. Munkatársaink közel 20 éves gyakorlattal rendelkeznek ebben! Az is előfordult, Németországba mentek kollégáim tapasztalatokat átadni.
Hasonló a helyzet a Schmitz hűtőaggregátok szervizével is. Amikor megjelent ez a Schmitz termék a piacon, 2013 decemberében az első nem németországi szerviz voltunk, akik oktatáson vettünk részt. Gyakorlatilag a termék piacbevezetésével egy időben már munkatársaink felkészülten várták az ügyfeleket. Ennek az az előnye is megvolt, hogy értékesítéskor bátran lehetett hivatkozni a BestCamionra, mint szervizre.
A társaság 18 éve dolgozik a jelenlegi épületben, az ötbeállásos műhelyt már kinőttük, elérkezettnek látjuk az időt a bővítésre. Szándékaink szerint szétválasztjuk a nyerges vontató és félpótkocsi szerviztevékenységet, külön csarnokot építünk a nyerges vontatóknak, amely bővítés további lehetőségeket teremt azok javítására, karbantartására.
Addig is – mint eddig – két műszakos munkarendben várjuk ügyfeleinket. Hétköznap reggel 6-tól este 22 óráig, illetve szombaton reggel 6 órától délután 14 óráig.
A teljes nyitvatartási idő alatt végzünk műszaki vizsgáztatást is! Büszkék vagyunk, hogy ezt a felelősségteljes feladatot is szolgáltatásaink között tudhatjuk.
Nagy hangsúlyt helyezünk munkatársaink továbbképzésére. Amúgy is tennénk, de azért különösen fontos az oktatás, mert olyan szakirányú képzés, mint amire nekünk a szervizben szükségünk lenne, nincs. Ha lehetőségünk adódik rá, lakatosokat, autószerelőket veszünk fel. Talán a duális képzések erősödésével ez a probléma mérséklődik, de jelenleg nagy gondot okoz. A munkaerőpiac nem könnyű kérdés, folyamatos keresésben vagyunk.
Jelenleg a létszámunk 35, ebből 25-en vannak a szerelők. Két kollégánk a kezdetektől, 18 éve nálunk dolgozik, de minden évben ünneplünk 5-10-15 éves jubileumos munkatársakat. Igyekszünk fiatalokat megnyerni az itteni feladatokra, a régi, nagy tapasztalatokkal rendelkező kollégák képezik ki őket a szakma tudnivalóira. Szerencsére fiataljaink nagy tudásvággyal felruházottak, érdeklődnek az újdonságok iránt. (Érdekességként: 2016-ban Magyarország DAF junior szerelője a BestCamion dolgozója volt!) A középvállalkozások számára nagyon nehéz a jelenlegi munkaerőhelyzet. Annak ellenére, hogy jó szakembergárdával rendelkezünk, kérdés, lesz-e elég szakember, aki az új csarnokban dolgozzon?!
Hagyományteremtés
– A Schmitz Cargobull Magyarország Kft. tervei között szerepel a szervizhálózat további bővítése. A cél a 90 perces klaszter, azaz ha az országban bárhol probléma adódik Schmitz Cargobull pótkocsival, 90 percen belül el kell tudni érni egy szervizpartnert. Ráadásul ennek a rendszernek a hét minden napján, 24 órában működnie szükséges. Ez azt is jelenti, hogy a szervizek versengésében újabb vetélytársakat kaphat 2017 legjobb szervize, a BestCamion.
Németországban nagy hagyományokkal bír a Schmitz szervizek értékelése, díjazása. Mi ennek a kezdetén vagyunk, már csak azért is, mert korábban alszervizpartnerek léteztek, a szervizpartneri hálózat nemrég óta működik, és csak második éve kísérjük nagyobb figyelemmel a szervizpartnereink tevékenységét, az idei volt az első év, hogy a képzeletbeli rangsor felállítását követően eredményt is hirdettünk. A jövőben nagy vontatómárkákhoz hasonlóan szándékunkban áll auditálni a szervizpartnereinket, hagyományt teremtve évről évre kitüntetni közülük a legjobbat – avatott további tervekbe László Péter after sales menedzser.
Camion Truck&Bus • 2018/3 • Reflektor