Menü

Blog

Iparági hírek

Az első Tesla kritika

Nem minden arany, ami fénylik – tartja az örök érvényű mondás. A Tesla frissen napvilágot látott kamionjáról, már meg is születtek az első kritikák, ráadásul első kézből. Jonathon Ramsey, egy kamionos szedte össze pár pontban azt, hogy milyen sebekből is vérzik a Tesla legújabb fejlesztése. A felvetéseiben pedig van is némi igazság. Leszögezendő tény, hogy a Tesla kamionja céljármű. Értendő ezalatt az, hogy az elektromos haszonjárművek nem alkalmasak arra, hogy három tankolással keresztülszeljék az Egyesült Államokat New Yorktól Los Angelesig, így a helyi, rövidebb desztinációkra lettek kalibrálva, ezt Ramsey nem is veti a fejlesztők szemére, van azonban, amit igen. Gondok a vezető fülkében A Teslától megszokhattuk azt, hogy az egyediség nem csak a jármű technológiájában, de a fizikai kivitelezésben is megnyilvánul. Elon Musk cége, valószínűleg a két legyet szeretett volna egy csapásra, ezek a legyek pedig nem mások, mint a gépjárművek piacán a brit és az európai piacra szánt kamionok gyártási különbségek közt való eltüntetése. A Tesla kamionjaiban ugyanis sem nem bal, sem nem a jobb oldalon található a kormány és az ülés. A centrális térkialakításnak köszönhetően középre pozicionálták az elrendezést, amely zavarja a vezetőt a kilátásban. Az előre irányuló tájékozódás sokkal könnyebb, ha a kamionos kidugja a jármű elejét a mellette lévő sávba, a középen lévő ülésből való kilátásért, ezt sokkal nagyobb mértékű és idejű sávelhagyással lehet csak megtenni. A dokumentumok és papírok átadása is nehezebbé válik, hiszen a vezető kénytelen felállni az ülésből, hogy könnyebben érje el az ablakot, amely szintén egyfajta időveszteség – igaz, ez csak a kisebb probléma, hiszen az átadásoknál álló helyzetben, veszélyhelyzet nélkül tartózkodik a talajon a jármű. Megnehezedett holttér-tájékozódás Ramsey hiányolja a tükröket a kamionról, ráadásul a középen lévő ülés azt is nehezíti, hogy egy hátra irányuló mozdulattal felmérhető legyen a holttér, amely a vezető fülke egyik oldalán szintén könnyebb volna. A tolatókamera monitorjai pedig nem éppen ideálisak, egy éjszakai vezetés alkalmával, nagy fényüknek köszönhetően, pláne, ha már ledolgozott pár órát a sofőr. Arról nem is beszélve, hogy az útvonalból zavaróan kitakarnak egy adott teret a kijelzők. A Tesla azt hangsúlyozza, hogy a kamionnak kiváló a gyorsulása, mellyel Ramsey egyet is ért, ám egy kamion szempontjából, véleménye szerint sokkal inkább kardinális fontosságú lenne az, hogy a fékezés legyen a jármű legnagyobb erőssége.

Egy biztos, a Tesla első kamionjánál inkább a hype a lényeg, mint a biztonságra való törekvés.

Egy kamionos összeszedte, mi baja a Tesla kamionjával

Címkék:
tesla, Kritika