Menü

Blog

Iparági hírek

A Toyota és a Hino közösen fejleszt üzemanyagcellás teherautót

A Toyota Motor Corporation (Toyota) és a Hino Motors, Ltd. (Hino) megállapodtak abban, hogy közösen fejlesztenek üzemanyagcellás teherautót, és együtt tesztelik annak gyakorlati felhasználhatóságát. A Toyota és a Hino elhatározta, hogy proaktív lépéseket tesz a globális környezetvédelmi kérdések megoldása érdekében, mint az egyik legfontosabb vállalati feladat. A két cég ambiciózus célja, hogy a CO2 kibocsátás csökkentése érdekében 2050-re az elektromos járműveket széles körben használják a társadalomban. Annak érdekében, hogy tovább csökkentsék a CO2 kibocsátást, jelentős javulásra lesz szükség a nehéz teherautók tekintetében, amelyek mintegy 60 százalékát teszik ki a járművek teljes CO2 kibocsátásának Japánban. Az elektromos haszongépjárművek elterjedéséhez optimális erőátvitelt kell alkalmazni, hogy biztosítsa a kiemelkedő környezetvédelmi teljesítményt, haszonjárműként a megfelelő felhasználhatóságot, az utazási távolság, a terhelhetőséget és a felhasználástól függő egyéb szempontokat. A nehéz tehergépjárműveket általában autópálya-szállításra használják; ezért szükséges, hogy elegendő sebességgel és terhelhetőséggel, valamint gyors utántöltési képességgel rendelkezzenek. Ezért azok a tüzelőanyag-cellás járművek amelyek hidrogénnel működnek, nagyobb energiasűrűséggel, hatékonynak tekinthetők. Az alvázat kifejezetten az üzemanyagcella optimális elhelyezésére tervezték, és lépéseket tesznek átfogó súlycsökkentéssel a megfelelő teherbírás biztosítása érdekében. A hajtómű két Toyota üzemanyagcellával van felszerelve, amelyeket a Toyota Mirai számára fejlesztettek ki, és magában foglalja a Hino által kifejlesztett nagy teljesítményű hibrid járművek technológiáját alkalmazó járművezetés irányítást is. Ezenkívül a szállítási távolságot körülbelül 600 km-re állítják be, amelynek célja, hogy megfeleljen mind a környezeti elveknek, mind a haszongépjármű gyakorlati felhasználhatóságának. A Toyota és a Hino a hidrogént a jövő egyik fontos energiaforrásaként helyezte el, és az üzemanyagcellás busz 2003-as közös demonstrációs kísérlete óta tizenöt éve működnek együtt a technológiák fejlesztésén, valamint az üzemanyagcellás járművek terjesztésén és innovációján. A jövőben a Toyota és a Hino tovább erősíti partnerségét és felgyorsítja a hidrogén üzemanyag szélesebb körű felhasználhatóságáért tett erőfeszítéseit. Hungarokamion | Toyota