Menü

Blog

Praktikus tanácsok vezetéshez Vezetés, utazás, hosszú utak megtétele

A szabályok azért vannak, hogy betartsák azokat

Mai blogposztunkban, ismételten egy toplistán szedünk össze olyan fontos dolgokat, amelyek a kamionozáshoz köthetők. A közutakon ezer és egy olyan dolgot követhet el az ember, amelynek vonzata bizony sok pénzt kivesz a pénztárcából. Az alábbi posztban azokat a kihágásokat gyűjtöttük össze, amelyek a kamionos életmód feszített ritmusában, az átlagnál gyakrabban megszegésre kerülnek. Minimális elővigyázatosság, valamint kis óvatosság szükségeltetik hozzá, hogy forintok tíz, vagy akár százezreit megspórolhassuk és könnyedén elháríthassunk egy olyan bajt, amely jó, ha nincs, viszont rendkívül kellemetlen, ha van. Rengeteg közúti kihágás származik bosszantó korlátozásból, valamint egyaránt sok vezetési habitusból. A korlátozásokat csak be kell tartani, a volán mögötti habitust pedig, pusztán a jó irányba kell terelni. Legyen szó jelentős időveszteséget okozó sebességkorlátozásról, vagy előttünk szöszmötölő autósról, mielőtt kihágásra készülnénk, inkább számoljunk el háromig és tartsuk szem előtt, hogy haza várnak bennünket. A szabálytalan közlekedésnek nem pusztán az anyagi vonzat az egyetlen negatívuma. A veszélyhelyzetet generáló szituációkat, a testi épség is bánhatja, melynek végzetes következményei is lehetnek. Íme, 5 dolog, amelyre igenis oda kell figyelnie a sofőrnek! Kritikus közlekedési faktorok, melyet mindenkinek, a kamion vezetőinek pedig fokozottan kötelező betartani.
  1. Követési távolság
A követési távolságról tévesen, sokan úgy tartják, hogy egy hasznos javaslat. A közhiedelemmel ellentétben, bizony papíron is a szabályokat hágja át az, aki az előtte lévő fenekében közlekedik, hacsak a helyzet nem indokolja ezt. Mindannyian tapasztaltuk már a helyzetet, hogy idő hiányában odalépünk a gázpedálra, ám az előttünk haladó vagy nem tud, vagy nem akar elengedni bennünket. Muszáj elfogadni a tényt, hogy neki van igaza, hiszen a túl kicsi követési távolsággal veszélybe sodorjuk. Csak akkor előzzünk, ha biztos körülmények közt tudjuk ezt megtenni, az előttünk haladót pedig gyorsabb sebességre ne próbáljuk meg rábírni – legalábbis ne ilyen formában!
  1. Gyorshajtás
A listánk második helyén szerepel, de pusztán a közhely nélküli elrendezés végett. A létező leggyakoribb közúti kihágás nem más, mint a gyorshajtás. Szinte kár is a kérdéskört csűrni-csavarni, hiszen sosem tudjuk megválaszolni, hogy miért szegjük meg a limitet. Az ember vérében ott rejlik a száguldásra való törekvés, mely bármennyire is csábító, minden esetben előnyösebb önuralmat gyakorolni.
  1. Kézben használt telefon
A kamionos szakma egyik velejárója, hogy a családtagoktól való gyakori távollétet úgy kompenzálja az ember, hogy minden egyes alkalmas pillanatban a telefonon lóg a számára fontos illetővel. Ezzel persze nincs is baj, sőt, vezetés közben is megengedett a tevékenység, ám bizonyos korlátozásokkal. A headset vagy kihangosítás elengedhetetlen kellékei a vezetés közbeni telefonálásnak. A kézben tartott telefon nem pusztán szabályokba ütköző, de életveszélyes is. Kerüljük!
  1. Túlsúly
A listán szereplő tényezőket, eddig a személygépjárművet vezetők is megfontolhatták, az utolsó két fontos dolog azonban teljes mértékben a kamionokra vonatkoztatható. Az egyik legfontosabb, indulás előtt elvégzendő óvintézkedés nem más, mint a kamion súlyának figyelembe vétele. A friss szabályozásoknak megfelelően a két tengelyes járművek esetében 20,00 tonna, az öt, vagy több tengelyeseknél pedig 40,00 feletti túllógás, már szabálytalannak minősül. A tengely önálló terhelése nem haladhatja meg a 11,50 tonnát. A kamion szabvány szerinti szélessége maximum 2,6 méter, míg magassága 4 méter lehet. A számok túllépését, a rendőrök keményen szankcionálják.
  1. Pihenőidő
A kamionsofőröket kemény fából faragták. Ezt az általános álláspontot, szinte mindenki elismerheti a világon. Sokan azonban, hajlamosak túlértékelni saját teljesítőképességüket, valamint bízva a mihamarabbi munkavégzés befejezésében, elmulasztják a pihenőidőkre vonulást. Mint a lista eddigi tényezői, így ez sem csak azért baj, mert nem megengedett, hanem mert a testi épség forog kockán. Napi szinten, a kamionsofőrök legfeljebb 9 órát vezethetnek, amelyet szigorúan be kell tartani. 4 és fél óra vezetés után pedig kötelező tartani, egy legalább 45 perc hosszúságú szünetet. Ha betartod a fentieket, nőnek az esélyeid a balesetmentes közlekedésre. Ha pedig a Best Camion szolgáltatásait választod, még nagyobb biztonságra tehetsz szert.

10 Things Truck Drivers Do To Get Them Pulled Over

Címkék:
szabály, előírás