Menü

Blog

Iparági hírek

A Mobilitási Csomag kemény ellenőrzését követelik a francia, német és skandináv fuvarozók

A három szövetség szerint a Mobilitási Csomag segít a kizsákmányolás leküzdésében, javítja a közúti áruszállításban dolgozó sofőrök munkakörülményeit, és egyenlő versenyfeltételeket teremt tisztességes piaci feltételek mellett.

A járművezetők kiküldetési szabályzatának végrehajtása és nyomon követése

„Az Európai Bizottság számos erőfeszítést tett a járművezetők kiküldetéséről szóló irányelv végrehajtásának támogatása érdekében” – mondja Erik Østergaard, az NLA elnöke. Az NLA, azaz a Nordic Logistics Association a skandináv országok közúti fuvarozói egyesületeinek közös brüsszeli képviselete. Bele tartozik Svédország, Dánia, Norvégia és Finnország is. – „Az irányelv fontos szerepet játszik a tisztességes kereskedelem biztosításában Európában.”

Az előírás garantálja, hogy a járművezetők fizetése a fogadó ország normái szerint történjék meg, ahol a szállítási szolgáltatást nyújtották.

„Most a tagállamokon múlik, hogy a lehető leggyorsabban végrehajtsák-e ezt az irányelvet, és hatékonyan ellenőrizzék a betartását” – mondja Østergaard.

Pozitív piaci reakciók a Mobilitási Csomagra

Florence Berthelot, a francia közúti teherszállítási szövetség (Fédération Nationale des Transports Routiers, FNTR) általános küldötte hozzáteszi:

„A kabotázs új jogi keretével és a „lehűlési fázissal” a kezünkbe került egy eszköz a tisztességtelen piaci gyakorlatok megállítására, a kabotázsszabályok megkerülésének betiltásával. Ezeket a szabályokat határozottan be kell tartanunk.”

Dirk Engelhardt, a Német Szövetségi Közúti Fuvarozási, Logisztikai és Ártalmatlanítási Szövetség (BGL) szóvivője is támogatja a Mobilitási Csomag szabályainak keményebb ellenőrzését:

„Az új közlekedési szabályok betartása érdekében, hogy igazi sikert lehessen elérni, sokkal nagyobb végrehajtásra van szükség, a sofőr és a kamion hazajuttatása tekintetében is”.

 

Forrás: trans.info

Címkék: