Menü

Blog

Iparági hírek

A Mercedes-Benz Trucks új rendszerekkel növeli a teherautók biztonságát

2020 januárjától a Mercedes-Benz Trucks egész Európában a legújabb generációs vészfékező rendszerrel szereli fel nehéz-tehergépjárműveit, amely gyalogos felismeréssel is rendelkezik (ABA 5). Ezenkívül a 2016 óta piacra dobott Mercedes-Benz Trucks oldalsó védősegédje nemcsak gyárilag elérhető, hanem utólagos felszerelésre is. Az árukat közvetlenül a gyártósorba szállítja, alapanyagot szállít az építkezésekre, felveszi a tartályainkat és biztosítja a hűtőszekrények raktáron tartását: a teherautó. Szinte lehetetlen elképzelni, hogy nézne ki az élet nélküle. Amíg minden jól megy, mindenki boldog. De ha egy teherautó részt egy balesetben, ez más kérdés. A legrosszabb esetben a haszongépjármű hajóvá válik, amely óriási emberi szenvedést és ezzel járó magas költségeket okozhat – mind a balesetben közvetlenül részt vevők, mind a szállító- és teherfuvarozó társaságok számára. Tehát az üzenetnek a következőnek kell lennie: a gyártó biztosítsa a lehető legmagasabb szintű biztonságot. A Mercedes-Benz Trucks e tekintetben mindig is úttörő volt az iparágban. A vállalat évente milliárd eurót fektetett be a kutatásba és fejlesztésbe, hogy a vezető támogató rendszerek még több segítséget nyújtsanak a sofőröknek és javítsák az összes közlekedő biztonságát. “Biztonsági segítségnyújtó rendszereink jelentősen hozzájárulnak a balesetek elkerüléséhez, ezért célunk, hogy nagy számban szállítsuk őket az utakra. A következő évben minden új Actros-t automatikusan felszerelünk a legkorszerűbb vészfékező rendszerünkkel”- állítja Stefan Buchner, a Daimler Truck AG igazgatósági tagja és a Mercedes-Benz Trucks vezetője. Alapfelszereltségként az Active Brake Assist 5 és az utólagos felszereléshez a Sideguard Assist A biztonsági párbeszéd az aktív biztonsági rendszerekre összpontosított, elsősorban az új Actrosra, a legkorszerűbb teherautóra. A márka zászlóshajója szisztematikusan folytatja a Mercedes-Benz Trucks évtizedes biztonságorientált hagyományát. Ugyanakkor a legújabb Actros generáció arra törekszik, hogy a lehető legnagyobb mértékben hozzájáruljon a balesetektől mentes úthasználathoz aktív biztonsági rendszereivel, ezáltal messze közelebb állva a balesetek nélküli vezetés jövőképéhez. Közelgő ütközés esetén fontos, hogy csökkentsék annak hatását minden érintettre. Egy 40 tonnás, 80 km/h sebességű teherautó kinetikus energiája egy 400 km/h sebességű személyautóéval rendelkezik. Ha összeomlik ez az energia, akkor nincs a világon elegendő gyűrődő zóna. Különösen az új Actros ragyogó példa a modern teherautók magas biztonsági szintjére. Ezt az ötödik generációs Active Brake Assist (ABA 5), a vészfékezési asszisztens, az Active Drive Assist a félautomata vezetéshez, a MirrorCam a fő- és széles látószögű tükrök helyett, valamint a Sideguard Assist gyalogosok és kerékpárosok felismerésével mutatja be. Az ABA 5, amint Stefan Buchner Berlinben bejelentette, Európában alapkivitelben kapható lesz minden új Actros és Arocs járműben 2020. január 1-jétől. Hasonlóképpen, a Mercedes-Benz Trucks Sideguard Assist már nemcsak gyárilag rendelhető, hanem a standard megoldáshoz hasonló minőségű utólagos felszerelésként is – az Actros, Arocs és Econic számos népszerű modelljéhez, a 2017-es gyártási évtől. A biztonság társadalmi felelősségvállalás kérdése A Mercedes-Benz Trucks összes segédrendszere úgy van felszerelve, hogy a vezető optimális támogatást kapjon a rendszer korlátain belül; de a sofőr tettei – amint azt a törvény előírja – mindig elsőbbséget élvez a jármű cselekedeteivel szemben. Az aktív rendszerek megmutatják valódi erősségüket a nehéz városi forgalomban, valamint keskeny országúton vagy hosszú, monoton autópálya utakon. “Ha azt szeretné megtudni, hogy a vezetési segédrendszerek valóban megakadályozzák-e a baleseteket, csak nézzen meg egy statisztikát” – mondta Stefan Buchner, utalva a Bundesanstalt für Straßenwesen (szövetségi közúti hatóság) által 2018-ban közzétett tanulmányra. Ez azt mutatja, hogy a nehéz tehergépjárművekkel járó balesetek száma körülbelül 30 százalékkal csökkent 2002 és 2015 között. A cél ennek a számnak a további csökkentése. “A közlekedési ágazat folyamatosan mozgatja a világot” – mondta Stefan Buchner. “És a mi felelősségünk, hogy támogassuk ezt azáltal, hogy járműveinket még biztonságosabbá tegyük; így a Mercedes-Benz Trucks ügyfelei további 120 évig szállíthatják a világot.”

Hungarokamion