Menü

Blog

Iparági hírek

A DAF megkezdi a CO2-kibocsátási nyilatkozatok kiadását

Az európai szabályozás előírja, hogy 2019 januárjától minden új 4×2-es és 6×2-es nehézfuvarozó Euro 6 tehergépkocsi (16 tonna+) CO2-kibocsátási nyilatkozattal hagyja el a gyárat. 2020-ban további járműkonfigurációkra is kiterjesztik a szabályozást. A károsanyag-kibocsátási nyilatkozat értékeit az egységes Vecto eszközzel számítják ki. Mivel ez egy szabványos és tanúsított eljárás, az új CO2 -kibocsátási nyilatkozat lehetővé teszi, hogy a fuvarozók az új tehergépkocsik megrendelése előtt könnyen összehasonlíthassák a különböző tehergépkocsi típusok és gyártók CO2-kibocsátási értékeit. A DAF már az idei utolsó negyedévben elkezdi nyilvánosságra hozni minősített CO2-nyilatkozatainak számadatait a rendelés-megerősítő dokumentumokon és az árajánlat szakaszban is. Így a DAF-márkakereskedők előre tájékoztathatják ügyfeleiket arról, milyenek lesznek leendő tehergépkocsijaik CO2-kibocsátási értékei. A Vecto értékeket szabványos vontató/pótkocsi kombinációra vagy hagyományos dobozos felépítménnyel szerelt kereskedelmi tehergépkocsira számítják ki standard útvonalak igénybe vételével három fajta alkalmazáshoz, minősített bemeneti adatok felhasználásával. Iparágvezető üzemanyag-fogyasztás „Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy a lehető legtöbbet tegyük bolygónk és a jövendő nemzedékek megmentéséért. Ennek érdekében további erőfeszítéseket kell tennünk azért, hogy tehergépkocsijaink még környezetbarátabbá váljanak a jövőben” – nyilatkozta Richard Zink, az igazgatótanács marketingért és értékesítésért felelős tagja. „A CO2-kibocsátás közvetlenül összefügg az üzemanyag-fogyasztással, amely az egyik legfontosabb tényezőnek számít a tehergépkocsik megvásárlásakor. A DAF az új CF és XF megjelentetésével lenyűgöző, 7%-os csökkenést ért el az üzemanyag-fogyasztásban, és ezáltal a CO2-kibocsátásban is, ami piacvezető helyre emelte ezeket a tehergépkocsikat.” A piacvezető tehergépkocsik és szolgáltatások biztosítása mellett a DAF alternatív és fenntartható elektromos és hibrid hajtásláncok fejlesztésével is foglalkozik, hogy még tovább tudja csökkenteni a járművek károsanyag-kibocsátását. Az alternatív üzemanyagok, például a HVO (hidrogénezett növényi olaj) – melynek új generációja már nem veszélyezteti az élelmiszertermelést és akár 80%-kal alacsonyabb CO2-kibocsátás elérését teszi lehetővé – már használhatók a legújabb DAF-tehergépkocsikban, és egyáltalán nem befolyásolják a járművek karbantartását. Intelligens TOPEC konfigurációs eszköz „Intelligens DAF TOPEC járműkonfigurációs eszközünk segítségével már most meg tudjuk adni az ügyfelek tehergépkocsijainak üzemanyag-fogyasztási értékeit, az adott félpótkocsival vagy felépítménnyel, valamint akár az útvonallal együtt” – tette hozzá Richard Zink. „Márkakereskedőink így meg tudják határozni az adott munkához legmegfelelőbb, egyúttal leggazdaságosabb és legkörnyezetbarátabb tehergépkocsit. Ezt jelenti a DAF Transport Efficiency.”

Tetszett a bejegyzés? Oszd meg másokkal is!

DAF