Menü

Blog

Iparági hírek

60 éves a világ legfontosabb közlekedésbiztonsági innovációja

60 éve kapcsolták be először Nils Bohlin innovatív közlekedésbiztonsági találmányát a Volvo pilótái, azonban nagyon sokan mégsem használják ezt az életmentő eszközt. Mi lehet ennek az oka? 1959-ben a Volvo mérnöke, Nils Bohlin fejlesztette ki a modern, hárompontos biztonsági övet. Bár a tervet szabadalmazták, a vállalat mégis úgy döntött, hogy a szabadalmat nyitva hagyja, hogy minden járműgyártó számára elérhető és ingyenesen használható legyen. Ez a nem mindennapi döntés a közbiztonság növelése érdekében jött létre, azért, hogy mindenki, függetlenül attól, hogy Volvot vezetett-e vagy sem, biztonságosabban vehessen részt a közlekedésben. “Nincs még egy olyan biztonsági rendszer, amely megközelítené a biztonsági övet életmentés szempontjából, és a hárompontos biztonsági öv több embert védett már meg a közlekedési balesetekben, mint bármely más biztonsági eszköz” – mondja Anna Wrige Berling. Életmentő innováció – de nem mindig használják A világ számos pontján a nehéz tehergépjárművet használók körében a biztonsági öv használata sajnos még mindig messze van a 100%-tól. „Ez nyilvánvalóan az élet veszélyeztetése” – nyilatkozta Anna Wrige Berling, a Volvo Truck újonnan kinevezett Közlekedés & Termék Biztonsági Igazgatója. „Az adatok azt mutatják, hogy sokkal kevesebb áldozat lenne, ha minden járművezető használná az övét.” „A Volvo Trucks 2017-es Biztonsági Jelentése kimutatta, hogy a közlekedési balesetekben elhunyt tehergépkocsi-vezetők fele túlélte volna, ha a biztonsági övét használta volna” – magyarázza Anna Wrige Berling. Mi az oka annak, hogy nem használják? Egyes tehergépkocsi-vezetők tévesen úgy vélik, hogy a jármű mérete miatt a kamionban nincs szükség az övre. „A tények egyértelműek: az öv használata nagyon fontos a teherautókban is. Például a borulásos baleseteknél az öv segíthet megvédeni a vezetőt attól, hogy beszoruljon a teherautó és a padló közé” – folytatja Anna Wrige Berling. Cél: nulla baleset A Volvo Trucks célja a nulla baleseti szám elérésre. A gyártó úgy véli, hogy a tehergépkocsi-gyártóknak, a közlekedési hatóságoknak, az infrastruktúra-tervezőknek, más szakértőknek és a világ minden táján élő tehergépjármű-vezetőknek együtt kell működniük a biztonságosabb közlekedési környezet elérése érdekében. “A közlekedésbiztonsági eredményeinket széles körben megosztjuk. Tudásunkat és szakértelmünket felajánlottuk az egyetemeknek, kutató laboratóriumoknak és partnerszervezeteknek. Ha közlekedés-biztonságról van szó, mi mindig részt kívánunk benne venni. Ez segít még többet megtudni a problémákról, a lehetséges megoldásokról és arról, hogyan tervezzük meg a jövő teherautóit”- zárja Anna Wrige Berling. Anna Wrige Berling új pozíciójában mélyreható ismereteket hoz a közlekedésbiztonsági kérdésekről. Nagy tapasztalattal rendelkezik mind az aktív, mind a passzív biztonsági kérdésekben, melyeket a Volvo Csoport termékfejlesztési, haladó mérnöki és kutatási területein szerzett. 2008–2013 között Anna vezette a Volvo Trucks Baleseti Kutatócsoportját, amely 1969 óta vizsgálja a közlekedési balesetek helyszíneit és a közlekedési biztonsági adatokat a későbbi termékfejlesztések érdekében. Külső közlekedésbiztonsági fórumokon képviselte a Volvo-t, és kiemelkedő szerepet játszott a Volvo biztonsági kínálatának kommunikációjában a közúti áruszállítási ágazat felé. Az utóbbi években Anna irányította a Forgalmi Helyzetkezelés Menedzsmentjét a Volvo Trucks automatizált vezetésén belül. A svédországi Göteborgban, a Chalmers Műszaki Egyetemen szerzett mérnöki diplomát.

Volvo trucks